مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت:اجرای طرح جامع با هدف افزایش آمار هنرجویان در دستور کار آموزش و پرورش است.

اجرای طرح جامع افزایش آمار هنرجویان در آموزش و پرورشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حسینی‌مقدم مدیرکل آموزش‌های فنی حرفه‌ای آموزش و پرورش عصر امروز در بازدید از هنرستان شهید کلانتری مشگین‌شهر گفت: امسال 13 میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی وارد مدارس کشور شدند که از این تعداد 7.5 میلیون دانش‌آموز جزو مقطع ابتدایی، سه میلیون دانش‌آموز جزو متوسطه اول و 4.5 میلیون دانش‌آموزجزو مقطع متوسطه دوم هستند.

وی افزود: طبق برآورد و آمار به دست آمده تاکنون از 13 میلیون دانش‌آموز 38درصد از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه وارد هنرستان‌های کشور می‌شوند که خوشبختانه با آمار خوبی روبه‌رو هستیم ولی نیاز است برای ترویج فرهنگ استقبال دانش‌آموزان از هنرستان‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی مبنای کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اشتغال‌زایی و افزایش مهارت‌آموزی در بین هنرجویان ارائه آموزش در هنرستان‌ها می‌تواند به حل مشکل کمک اساسی کند که به همین منظور انتظار داریم با افزایش آمار ورود به هنرستان‌ها شاهد اشتغال زودبازده هنرجویان فارغ‌التحصیل باشیم.

حسینی‌مقدم بیان کرد: اجرای طرحی جامع با هدف افزایش آمار هنرجویان از 35 درصد به 50 درصد در حال حاضر در دستور کار قرار داده شده و طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود تا پنج سال آینده این مهم تحقق یابد که در این زمینه همکاری مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به این که 54 میلیارد تومان کمک دولتی برای تجهیز هنرستان‌های کشور اختصاص یافته است تصریح کرد: دو هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز به همین منظور در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و طبق مصوبه هیئت دولت دو درصد از درآمد به دست آمده از فروش گاز نیز برای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ع

ورود 13میلیون دانش آموز به مدارس کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.