موحدزاده گفت: بعضی کارگردانان واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس را نشان نمی‌دهند و در آثارشان دچار شعارزدگی شده‌اند.

شعارزدگی، در تئاتر دفاع مقدس رخنه کرده استمجتبی موحدزاده کارگردان نمایش «قطار جنوب»، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص علت کم کاری اهالی تئاتر در ساخت و تولید نمایش هایی با محوریت دفاع مقدس و جنگ گفت: با برخی از کارگردانان که صحبت کردم، فهمیدم که بعضی از آنها اعتقادی به جنگ، شهدا و ایثار آن ها ندارند. از نظر آن ها کسی به کارهای دفاع مقدسی اهمیت نمی‌دهد! در صورتی که من، هرک اری از دستم بر بیايد برای شهدا انجام می‌دهم و به آن ها بسیار معتقدم.

وی درباره سیاه‌نمایی‌های موجود در برخی از آثار با محوریت دفاع مقدس، اظهار کرد: بعضی از کارگردانان واقعیت های موجود در جنگ و 8 سال دفاع مقدس را نشان نمی دهند و در آثارشان دچار شعارزدگی شده اند. من در کارگردانی این اثر ةقطار جنوب) سعی کرده‌ام که واقعیات این عرصه را بیان کنم. من واقعیت زن شهیدی را نشان دادم که به دليل تنهایی از همسر شهیدش، گله مند است. برخی از کارگردانان به علت ترس یا آن چیزی که من نمی‌دانم، از نشان دادن واقعیت های دفاع مقدس کناره‌گیری می‌کنند.

این کارگردان در مورد تاثیرگذاری جشنواره تئاتر مقاومت، بر کیفیت و تولید بیشتر آثار دفاع مقدسی تصریح کرد: این جشنواره تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت آثار دارد.البته  اهالی تئاتر، نبايد جشنواره محور عمل کنند، بلکه بايد با جان و دل برای این هنر تلاش کنند و واقعیت های جامعه را نشان دهند. در جشنواره ها، بیان دقیق و بهتر حقایق و مسائل جنگ، ارزش دارد و حائز اهمیت است.

کارگردان نمایش«نامه آخر» در خصوص ویژگی کارهایی با محوریت دفاع مقدس و جنگ خاطرنشان کرد: برای تولید آثار دفاع مقدس، تنها نباید به گلوله و آتش و حمله  و خط مقدم توجه کرد؛ دفاع مقدس تنها جلوي جبهه نبود، بلکه پشت جبهه، احساسات جاری در میان زنان و بچه هایی که تلاش می کردند، همگی از فعالیت‌های دفاع مقدسی بود و ما باید به آن ها هم اهمیت بدهیم.

موحد زاده در پایان گفت: امیدوارم هیچ وقت شهدای دفاع مقدس و جنگ از یادمان نرود و همیشه یاد شهدا همراه ما باشد.


انتهای پیام/

 

اظهار نظر كارگردان تئاتر درباره تاثيرگذاری جشنواره تئاتر مقاومت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار