هانی‌زاده: آتش‌افروزی آمریکا در منطقه کردنشین سوریه ادامه دارد

کارشناس مسائل غرب آسیا از کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به کردهای سوری خبر داد و گفت: آمریکا قصد دارد مسئله اقلیت کرد را در این کشور همچنان زنده نگاه دارد.

هانی‌زاده: آتش‌افروزی آمریکا در منطقه کردنشین سوریه ادامه داردبه گزارش حوزه سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن هانی زاده ضمن تحلیل تحولات میدانی در سوریه اظهار کرد: طی روزهای گذشته شاهد ابتکار عمل میدانی نیروهای مسلح سوری و محور مقاومت بودیم؛ خاصه در نقاط شرقی سوریه و دیرالزور که در گذشته مرکز گروه داعش بوده است، امروز پاکسازی شده است و نیروهای دولتی و محور مقاومت بر بخش های مهمی از دیرالزور مسلط شده اند.

وی ادامه داد: جاده بین المللی دیرالزور که در تیررس عناصر داعش بود، امروز پاکسازی شده و امنیت کامل در این نقطه برقرار است و این پاکسازی ها تاثیر خود را بر روند سیاسی بحران سوریه گذاشته است. پیش بینی می شود مرحله اول پاکسازی رقه توسط محور مقاومت آغاز شود و فقط بخش هایی به صورت پراکنده در دست گروه های تروریستی است که در آینده نزدیک پاکسازی می شود.

هانی زاده افزود: در فرایند زمانی مشخص بخش های مهم سوریه از وجود گروهک‌های تروریستی پاکسازی می شود و آنگاه نقاط مرز در کنترل نیروهای مسلح سوریه قرار می گیرد. هم اینک مجموعه نقاط در دست تروریست ها تنها ۳۰ درصد اراضی سوریه در اطراف رقه، ادلب، حما و حمص به صورت پراکنده در استقرار گروه های تروریستی است که به صورت جزیره ای عمل می کنند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا از قطع ارتباط میدانی تروریست‌ها در سوریه خبر داد و با بیان اینکه دیرالزور منطقه ای استراتژیک و اقتصادی است و با آزادسازی آن، نیروهای مسلح فرصت بیشتری برای پرداختن به پاکسازی سایر نقاط سوریه خواهند داشت، از کارشکنی های آمریکا سخن گفت و افزود: «نیروهای حزب دموکرات سوریه ارتباط تنگاتنگی با امریکا دارند که خارج از سیاق بحران سوریه عمل می کنند.

هانی زاده با بیان اینکه این گروه ها از نیروهای امریکا دستور می گیرند، تصریح کرد: «محموله تسلیحاتی بزرگی توسط امریکا در اختیار کردهای سوریه قرار گرفته که نشان می هد امریکا قصد دارد مسئله اقلیت کرد را در این کشور همچنان زنده نگاه دارند که حالتی بحرانی برای سوریه ایجاد خواهد کرد و احتمال همه پرسی در اقلیم کردستان [از سوی امریکا با حساسیت دنبال می شود.

انتهای پیام/

محموله تسلیحاتی بزرگی توسط  آمریکا در اختیار کردهای سوریه قرار گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار