مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: در آستانه فصل بازگشایی مدارس از اجرای توزیع مخازن مخصوص جداسازی کاغذ در مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان در آستانه فصل بازگشایی مدارس و اجرای طرح استقبال از مهر از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و توزیع مخازن مخصوص جداسازی کاغذ در مدارس خبر داد.


مهندس حسین زهی زمانی ضمن اعلام این خبر با اشاره به تمهیدات سازمان برای نهادینه سازی فرهنگ و آموزش تفکیک زباله از مبدا در بین دانش آموزان گفت: جداسازی زباله‌های خشک و تر و برگشت آن‌ها در چرخه‌ بازیافت نقش موثری در حفظ محیط زیست و کمک به اقتصاد کشور دارد بر همین اساس اولین گام در راستای اجرای این طرح آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان در تمام سطوح به ویژه مراکز آموزشی و مدارس است.


وی فراهم سازی زمینه‌ مشارکت و همکاری شهروندان در اجرای بهینه‌ طرح را مهم برشمرد و افزود: تأمین و تحویل مخازن مخصوص جداسازی پسماند خشک به مدارس، تحویل کیسه های گونی جهت جمع اوری مواد بازیافتی به مدارس، تکمیل ناوگان جمع آوری پسماند و خدمات دهی به مدارس و برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت تفکیک پسماند از مبدأ از جمله فعالیت های پیش بینی شده در طرح استقبال از مهر است که از پانزدهم مهرماه با برگزاری زنگ بازیافت به اجرا در خواهد آمد.


مهندس حسین زهی زمانی با اشاره به تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی بهینه به شهروندان یادآور شد: اعمال سیاست های تشویقی در قالب برگزاری مسابقات و اهدا جوایز، اجرای ویژه برنامه هایی در زمینه بازیافت، توزیع لوازم التحریر ، و ... از دیگر برنامه های سازمان در طرح استقبال از مهر می باشد.

انتهای پیام/گ

توزیع مخازن جداسازی کاغذ و پسماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار