با حضور فرماندار خوی وضعیت پیشرفت روش های نوین آبیاری زمین های کشاورزی این شهرستان بررسی شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سید محمد عابدی در این جلسه ، استان آذربایجان غربی را دومین استان پرآب کشور عنوان کرد و افزود: متاسفانه با جود پرآب بودن استان نتوانسته ایم از این منابع درست استفاده کنیم.

فرماندارخوی برنامه ریزی جهشی در آبیاری تحت فشار را ضروری دانست و افزود: در صورت عدم برنامه ریزی صحیح شاهد بحران هایی از قبیل کم آبی و به تبع  آن مهاجرت خواهیم بود.

سیدمحمد عابدی در ادامه، تشکیل کمیته آبیاری تحت فشار را در شهرستان ضروری دانست و افزود: کمیته آبیاری تحت فشار متشکل از سازمان های ذیربط با مشارکت بخشداری ها و دهیاری ها برای بررسی مسائل و مشکلات آن تشکیل تا با اتخاذ راه کارهای لازم عقب ماندگی های موجود در سال های گذشته رفع شود.

کبیری نماینده مردم شهرستان های خوی و چایپاره در مجلس با استقبال از پیشنهاد فرماندار خوی مبنی بر تشکیل کمیته آبیاری تحت فشار بر مشخص شدن دبیرخانه آن و تشکیل اولین جلسه این کمیته تاکید نمود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اراضی کشاورزی استان را یک میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: از از یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی استان 400هزار هکتار آن زمین آبی و 600 هزار هکتار آن دیمی می باشد.

وی تصریح کرد: از 400هزار هکتار زمین کشاورزی آبی نیز 54 هزار هکتار آن مجهز به آبیاری نوین شده است و این آمار در شهرستان خوی 560 هکتار  می باشد.

کریم زاده با اشاره به عوامل پایین بودن آمار آبیاری نوین زمین های کشاورزی اظهار داشت: فراوانی آب و پراکندگی زمین های کشاورزی از جمله عوامل پایین بودن آمار زمین های کشاورزی آبیاری نوین می باشد.

انتهای پیام/ب

وضعیت پیشرفت روش های نوین آبیاری زمین های کشاورزی در شهرستان خوی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.