یازدهمین گردهمایی استانی تالاسمی با حضور پزشکان، پرستاران و مسئولان شعبات انجمن های تالاسمی در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، این همایش با مشارکت انجمن تالاسمی ایران و استان سیستان و بلوچستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن تالاسمی ایران، اساتید و پزشکان فوق تخصص در زمینه بیماریهای خونی و بیماران تالاسمی به انجام رسید. رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان خاش در این همایش گزارشی از اقدامات انجام شده در بیمارستان جهت رفاه حال بیماران تالاسمی تحت نظر ارائه داد.


دکتر رضا کرد بیان کرد: افزون بر 300 بیمار تالاسمی در خاش وجود دارند که نیازمند دریافت خدمات و اهدای خون هستند.


در این همایش اساتید و پزشکان برجسته کشوری مانند دکتر مجید نادری و دکتر قاسم میری پزشکان فوق تخصص در زمینه بیماریهای خون در استان و نیز دکتر پورکرمی از سازمان انتقال خون استان به ارائه مطالبی در خصوص تشخیص تالاسمی، آهن زدایی و ثبت اطلاعات، تزریق خون در تالاسمی، حساسیت‌های خونی و عوارض تزریق و نیز آشنایی با خون و فرآورده های خونی پرداختند.


انجمن تالاسمی هدف از برگزاری این همایش را معرفی تازه های درمان و نحوه درمان بیماران تاسمی طبق استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بسته جامع خدمتی بیماران تالاسمی و نیز روشهای پیشگیری از ابتلای آن در جامعه و بین خانواده ها دانست.

انتهای پیام/گ

گردهمایی استانی تالاسمی سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار