فرانسه با ابراز نگرانی از آزمایش موشک «خرمشهر» گفت پاریس راه‌های متوقف کردن برنامه موشک بالستیک ایران را با شرکای اروپایی خود بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، فرانسه روز گذشته (شنبه) در اقدامی مداخله‌جویانه از آزمایش موشک بالستیک ایران ابراز نگرانی کرد و از «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، درخواست کرد که یک گزارش کامل در خصوص این آزمایش موشکی تهیه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای با تکرار ادعاهای خصمانه غربی‌ها علیه کشورمان اعلام کرد: فرانسه می خواهد که ایران همه «فعالیت های بی ثبات کننده اش» را در منطقه متوقف کند. فرانسه با شرکای خود بخصوص شرکای اروپایی، اقداماتی که می تواند ایران را از انجام «فعالیت های موشکی بی ثبات کننده» باز دارد، بررسی خواهد کرد.

ایران روز گذشته اعلام کرد که یک موشک بالستیک جدید به نام «خرمشهر» با برد 2000 کیلومتر را با موفقیت آزمایش کرده است.

پیش از این هم «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، روز چهارشنبه در خصوص توافق هسته ای ایران در سازمان ملل اعلام کرد: «ما باید توافق هسته ای سال 2015 با ایران را حفظ کنیم؛ اما در عین حال بخشهایی را درباره موضوع موشک بالستیک و محدودیت های هسته ای پس از سال 2025 به آن اضافه کنیم. خارج شدن از توافق هسته ای ایران بدون ارائه جایگزین برای آن، اشتباه است.»


انتهای پیام/

 ابراز نگرانی فرانسه از آزمایش موشک خرمشهر ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
ما برای امنیت و دفاع از خودمون موشک میسازیم و برای این کار از هیچکس اجازه نمیگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
باشه حتما بررسی کنید خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
داداش نشنیدی میگن پیشگیری بهتر از درمان است . دشمنی که فقط زبان زور را متوجه می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
اینکه ما موشک داریم و میسازیم برای دفاع از خودمون حقمان هست و به خودمان مربوط است ولی لزومی نداره موشک میسازی رونمایی کنی و نشون دنیا بدی خیلی کشورها بهترین موشک ها رو دارن اما آزمایش ها رو نشون نمیدن
آخرین اخبار