دفتر کمیسیون عالی انتخابات و همه پرسی در کرکوک از سوی نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی کردستان محاصره شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کردپرس، شبکه تلویزیونی کردستان 24 اعلام کرد دفتر کمیسیون عالی انتخابات و همه‌پرسی در کرکوک از سوی نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی کردستان محاصره شده است.

شبکه تلویزیونی کردستان 24 از رسانه های نزدیک به حزب دمکرات کردستان ساعاتی پیش از این اعلام کرد نیروهای امنیتی حزب اتحادیه میهنی کردستان اقدام به محاصره دفتر کمیسیون عالی انتخابات و همه‌پرسی در کرکوک کردند و مانع از انجام فعالیت آنها شدند.

این شبکه در مدت زمانی کمتر از 10 دقیقه این خبر را از صفحه سایت خود برداشت و در اخبار فوری تلویزیون نیز آن را حذف کرد.

این مسئله در پی اعلام یکی از مسئولان عالی اتحادیه میهنی کردستان در کرکوک مبنی بر مخالفت آنان با برگزاری همه‌پرسی در این استان پیش آمده است.

بر اساس اطلاعات بدست آمده، شاخه اتحادیه میهنی کردستان در کرکوک در همین زمینه تشکیل جلسه داد و طی آن مخالفت خود را با برگزاری همه‌پرسی در کرکوک اعلام کرد و از همه احزاب و جناح ها خواستار تشکیل جلسه مشترک برای اقناع آنان در این زمینه شد.

این در حالی است که در محدوده استان کرکوک تمامی شعبه های اخذ رأی آماده بود و تنها کار ارسال صندوق ها انجام نشده است. قرار بر این بود ساعت 10 روز شنبه صندوق های اخذ رای وارد کرکوک شود لیکن با تصمیم کمیسیون این کار به روز یکشنبه موکول شد.

در همین حال سایت جنبش تغییر خبر داد: اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان در خصوص برگزاری همه‌پرسی جدایی در کرکوک دچار اختلاف شده اند و تنش هایی در این زمینه به وجود آمده است.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه وابسته به جنبش تغییر، شب گذشته نیروهای امنیتی حزب دمکرات کردستان در محله شورا و کرکوک به یکی از دفاتر کمیسیون انتخابات حمله کردند و با نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی کردستان روبرو شدند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، اتحادیه میهنی کردستان با برگزاری همه‌پرسی در این شهر مخالفت کرده و تلاش های زیادی نیز برای عدم برگزاری آن در کرکوک انجام شده است. از سوی دیگر حزب دمکرات کردستان بر برگزاری این همه‌پرسی در شهر کرکوک تاکید دارد.

گفتنی است 15 روز پیش از این دفتر کمیسیون انتخابات در کرکوک آغاز به کار کرد ولی تاکنون آماده سازی های لازم برای برگزاری همه‌پرسی در این شهر انجام نشده و روز گذشته نیز مسئول این دفتر استعفا کرد.

سرویس عراق و منطقه کردستان، دفتر سازماندهی حزب اتحادیه میهنی کردستان، اعلام کرد که از طرح پیشنهادی جامعه جهانی برای جایگزینی رفراندوم همه پرسی منطقه کردستان و تعویق رفراندوم، استقبال می کند.

از سوی دیگر روز شنبه 1 مهر/23 سپتامبر، دفتر سازماندهی اتحادیه میهنی کردستان با انتشار بیانیه ای، خواستار تعویق همه پرسی جدایی منطقه کردستان شد.

در این بیانیه آمده که بهتر است همه پرسی با توجه به تهدیدات به وجود آمده علیه منطقه کردستان، برای شرایطی که زمینه سازی های داخلی و خارجی بیشتری انجام شده باشد، به تعویق بیافتد.

این اطلاعیه طرح پیشنهادی جامعه جهانی را برای جایگزینی همه پرسی اقدامی مناسب دانسته است.

تاکید مالنبد(شاخه ) حزب دمکرات کردستان عراق بر عدم مشارکت شاخه اتحادیه میهنی کرکوک در همه پرسی

دکتر محمد خورشید مسئول مالبند(شاخه) حزب دمکرات کردستان در کرکوک اعلام کرد: در جلسه 23سپتامبر2017 که با حضور همه جریانات سیاسی کرکوک برگزار شد نمایندگان اتحادیه میهنی(مالبند اتحادیه میهنی در کرکوک) به سایر جریانات سیاسی اعلام کردند: «تصمیم خود را برای عدم مشارکت در همه پرسی در کرکوک نهایی کرده اند.»

انتهای پیام/

عدم شرکت حزب دموکرات کردستان عراق در همه پرسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار