700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

آغاز سال تحصیلی دانش آموزان سیستان وبلوچستان در شش هزارو 800 مدرسه به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، زنگ  مهر و مقاومت  به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس در مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی زاهدان به صدا در آمد.


مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم گفت: با آغاز سال تحصلی جدید 26 هزار کلاس درس پذیرای افزون بر 700 هزار دانش آموز این استان شدند.


علیرضا نخعی ادامه داد: از امروز هفت میلیون جلد کتاب درسی با اعتبار 220 میلیارد ریال میان دانش آموزان سیستان و بلوچستان به صورت رایگان توزیع می شود.


وی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص و عنایت دولت تنها استانی در کشور است که دانش آموزان آن هنوز از کتاب رایگان بهره مند می شوند.


مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک پوشش تحصیلی این اداره کل در تمامی مقاطع به حدود 88 درصد رسیده و این روند رشد همچنان با جذب بازماندگان از تحصیل در حال افزایش است.


نخعی با بیان اینکه پوشش تحصیلی در کشور هنوز به 100 درصد نرسیده است اظهار داشت: مسئولان آموزشی سیستان و بلوچستان در تلاش هستند تا پوشش تحصیلی و شاخص های آموزشی را در این استان ارتقا دهند.


وی بیان کرد: با تلاش های دولت تدبیر و امید از مجموع 147 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان بیش از 78 هزار نفر آنان در قالب طرح عدالت آموزشی جذب مدارس شده اند.

انتهای پیام/گ

آغاز سال تحصیلی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار