جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز اگر رئیس جمهور آمریکا این گونه به ملت ایران اهانت می‌کند به دلیل شکستی است که از مردم ما خورده است.

رئیس جمهور آمریکا از روی شکست به ایران اهانت می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی صفت جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت عملیات‌های غرور آفرین اولین پاسخ و کمان ۹۹ که  امروز (شنبه یکم مهر) در مرکز آموزش‌های فرماندهی شهید خضرایی برگزار شد، با اشاره به سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: امروز اگر رئیس جمهور آمریکا این گونه به ملت ایران اهانت می‌کند به دلیل شکستی است که از مردم ما خورده است.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امروز استکبار جهانی وقاحت را به جایی رسانده که به ملت ایران توهین می‌کند، اما نمی‌داند این مردم با قامتی بلند و پشتیبانی ولایت در مقابل آنها ایستاده به همین دلیل آنها چاره‌ای جز اهانت ندارند.

وی با اشاره به نحوه شهادت شهید حججی، تصریح کرد: استکبار جهانی فکر می‌کند با بریدن سر امثال حججی‌ها توسط تروریست‌های مورد حمایت آنها این مردم دست از اهداف و اعتقادات خود برمی‌دارد در حالی که این گونه نیست، با این کار ملت ما باز هم قد می‌کشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی صفت با اشاره به پاسخ نیروی هوایی در همان لحظه‌های اولیه تهاجم عراق، گفت: نیروی هوایی در تمامی ابعاد میان نیروهای مسلح همیشه اول بوده، هست و خواهد بود و شعار طلیعه انقلاب در این نیرو به شعور مبدل شد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: افسران نیروی هوایی با حرکت عظیم و بی‌باکانه خود 19 بهمن را آفریدند که این روز مانند نگین درخشان در دهه فجر است.

وی افزود: در روز نخست جنگ، نیروی هوایی با عملیات 140 فروندی یا همان کمان 99 پاسخ دندان‌شکنی به صدام داد که دنیا را مبهوت کرد، هنوز 12 ساعت از حمله عراق نگذشته بود که حدود 200 هواپیمای جنگی آماده عملیات می‌شوند و طی آن صدها خلبان جان بر کف به مراکز نظامی و اقتصادی عراق یورش بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی صفت این عملیات‌ را حاوی دو حرکت برای دشمنان دانست و افزود: اولین حرکت عملیات کمان 99 مشت محکمی بود که به دهان افرادی خورد که شعار انحلال ارتش را می‌دادند و دومین حرکت از بین بردن خیال خام دشمن و استکبار جهانی برای اشغال ایران بود. آنها تصور این را داشتند که می‌توانند ایران را غافل‌گیر کنند؛ اما با دفاع نیروی هوایی مواجه شدند، این نیرو وفادار به انقلاب و پاسخگوی دشمن بود.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پرسنل نیروی هوایی را بدریون معرفی کرد و افزود: نیروی هوایی  اولین پاسخ را به دشمن داد و در پشتیبانی از سایر نیروها تا پایان ایستاد.

وی ادامه داد: در آغاز جنگ، عراق 400 فروند جنگنده و 12 لشکر داشت؛ اما در پایان جنگ با وجود شکست از ایران، با حمایت استکبار جهانی عراق 700 فروند جنگنده و 52 لشکر داشت که این مصداق بارز جنگ نابرابر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی صفت در بخش پایانی سخنانش با طرح این سوال که چگونه شد عراق شکست خورد، خاطرنشان کرد: همه این کارها به دلیل همین عاشورای امام حسین علیه‌السلام و درس‌های آن بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار