دولت عراق همه تلاش‌های خود را برای رسیدن به راه حلی که مناسب همه طرف‎ها باشد و منجر به عدم برگزاری همه پرسی شود، به کار می گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان, «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق ضمن رد گزینه نظامی دولت مرکزی عراق علیه اربیل اعلام کرد که « برگزاری همه پرسی همسو با منافع مردم کرد نیست، ما می‌خواهیم این همه پرسی برگزار نشود و اختلافاتمان را با روشی دوستانه حل نماییم و هرگز نمی‌خواهیم به نیروی نظامی متوسل شویم.»

وی در گفت‎وگو با کردستان 24 در حاشیه مجمع جهانی سازمان ملل در نیویورک افزود: «دولت عراق همه تلاش‌های خود را برای رسیدن به راه حلی که مناسب همه طرف‎ها باشد و منجر به عدم برگزاری همه پرسی شود، به کار می گیرد.»

دولت‎های ایران، عراق و ترکیه با برگزاری همه پرسی استقلال کردستان مخالف و خواهان لغو همیشگی آن هستند، اما رئیس منطقه کردستان می‌گوید که در صورت دریافت بسته پیشنهادی قابل قبول که حاوی ضمانت اجرایی همه پرسی استقلال کردستان در آینده باشد، همه پرسی کنونی را به تعویق خواهند انداخت.

همه پرسی منطقه کردستان عراق قرار است در تاریخ 25 سپتامبر (سوم مهرماه) در حالی برگزار شود که با مخالفت های داخل و خارجی مواجه است.

 

وزیر خارجه عراق: برگزاری همه پرسی همسو با منافع مردم کرد نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
دولت عراق همه تلاش‌های خود را برای رسیدن به راه حلی که مناسب همه طرف‎ها باشد و منجر به عدم برگزاری همه پرسی شود، به کار می گیرد
آخرین اخبار