یکی از نمایندگان پارلمان عراق از بغداد خواست فعالیت همه سمت‌های عالی را که کردها در آن مسئول هستند، به حال تعلیق درآورد.

درخواست نماینده پارلمان عراق برای تعلیق مسئولان کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسانه‌های عراق (واع)، عالیه ناصیف -- عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق -- امروز (جمعه) از دولت مرکزی عراق و مسئولان اجرایی و قضایی این کشور خواست فعالیت همه سمت‌های عالی را که کردها در آن مسئول هستند، به حال تعلیق درآورند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر طرفی که درصدد تداوم حکومت بر کردستان است، بر برگزاری همه‌پرسی در بیست و پنجم ماه میلادی کنونی (سوم مهر ماه) پافشاری کند و درخواست‌های عربی و بین‌المللی را نادیده بگیرد که آخرین این درخواست‌ها موضع مخالف آمریکا و سازمان ملل بود، دولت مرکزی و مسئولان اجرایی و قضایی باید همه سمت‌های عالی اجرایی را که کردها دارند به حال تعلیق در آورند.

وی گفت: چنین اقدامی می تواند تا زمان روشن شدن مسئله برگزاری همه‌پرسی اتخاذ شود زیرا سقف خواسته‌های منطقه کردستان عراق بسیار بالاست و مسئولان منطقه همچنان بر این تصمیم خودخواهانه خود پافشاری می‌کنند.

این نماینده پارلمان عراق خاطر نشان کرد: کمیته عالی همه‌پرسی در منطقه کردستان اعلام کرده همه تدابیر برای برگزاری همه‌پرسی اتخاذ شده است. این کمیته با این تصمیم در واقع به مخالفت‌ها در عراق و مخالفت‌ها در سطح کشورهای عربی و جهانی بی‌توجهی کرد.

انتهای پیام/

درخواست برای تعلیق مقامات کرد از سمتشان در دولت عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
این پیشنهاد خوبی است ، آدم های کم ظرفیت و عوامل آمریکا و صهیونیزم در کردستان عراق باید از سمت هایشان برکنار شوند .
آخرین اخبار