سرپرست حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد برنامه‌های این سازمان در نیمه‌ی دوم سال جاری را تشریح کرد.

 زارع، سرپرست حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در بحث مسافر بری؛ حمل و نقل درونشهری  و سرویس دهی به مدارس را بر عهده دارد.

زارع افزود: از ابتدای مهر ماه سال جاری ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در بخش حمل و نقل عمومی و در بخش سرویس دهی مراکز آموزشی ، مدارس و دانشگاه‌ها ۱۲۰۰ سواری تحت نظارت سازمان حمل و نقل عمومی و ۳۵۰ دستگاه مینی بوس نسبت به ارائه سرویس اقدام می‌کنند.

زارع با اشاره پایان تعمیرات اتوبوس‌هایی که در دست تعمییر بوده اند افزود: در پایان شهریور ماه سال جاری، کلیه اتوبوس‌ها وارد سرویس دهی می‌شوند.

سرپرست حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد بیان داشت: در پایانه‌های حمل و نقل عمومی از ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه، تا ۲۰ و ۵۰ دقیقه اتوبوس‌های عمومی جهت ارائه خدمت به مردم سرویس دهی می‌کنند و سرویس‌های مدارس و مراکز آموزشی بر اساس زمان بندی مدارس به ارائه سرویس می‌پردازند.

زارع گفت:  نرخ کرایه اتوبوس ها بر اساس نرخ تورم، افزایش دست مزد رانندگان، افزایش نرخ قطعات و لوازم و هزینه‌های دیگر درآینده ای نزدیک افزایش خواهد داشت.

برنامه ی سازمان حمل و نقل عمومی در نیمه ی دوم سال جاری/ اتوبوس ها روز اول مهر در یزد رایگان است
جایگزینی اتوبوس‌های جدید:

سرپرست سازمان حمل و نقل عمومی در بحث جایگزینی اتوبوس‌های جدید به جای اتوبوس‌های کهنه و فرسوده اظهار داشت: جایگزینی اتوبوس‌های جدید نیازمند حمایت دولت و اعتبارات خاص از سوی شهرداری را دارد که پیگیر آن هستیم که اتوبوس‌های فرسوده را از ناوگان خارج کنیم.

دستگاه کش لس (خود پرداز غیر نقدی):

زارع با اشاره به خرابی‌های اخیر دستگاه‌های کش لس (خود پرداز غیر نقدی) افزود: خرابی این دستگاه‌ها مرتبط بابانک مرجع است، که این مشکل تا ابتدای مهر ماه سال جاری رفع خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ دستگاه کش لس یا خود پرداز غیر نقدی تمام امکانات یک خودپرداز به جز ارائه وجه نقد را دارد، که یکی از امکانات آن شارژ کردن کارت‌های شهروندی از طریق کارت بانکی است.

برنامه ی سازمان حمل و نقل عمومی در نیمه ی دوم سال جاری/ اتوبوس ها روز اول مهر در یزد رایگان استسیستم پاسخگویی:

سرپرست حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: سیستم پاسخگویی سازمان حمل نقل عمومی از ابتدای مهر به دانشجویان، دانش آموزان و کسانی که از اتوبوس عمومی استفاده می‌کنند مشروط بر اینکه کارت شهروندی داشته باشند آماده پاسخگویی خواهد بود.

زارع گفت: دلیل تاکید بر استفاده از کارت شهروندی این است که؛ مشخص کننده آن است که فرد استفاده کننده چه اتوبوسی را در چه ساعتی سوار شده است.

وی دلیل تفاوت نرخ کارت شهروندی با وجه نقد را تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از کارت شهروندی دانست، بنابراین شهروندان با استفاده از کارت شهروندی هم هزینه‌ی کمتری را متحمل می‌شوند و هم آمار دقیقی برای سازمان حمل و نقل عمومی به دست می‌آید.

گفتنی است؛ همزمان با اول مهر و آغاز بازگشایی دانشگاه ها و مدارس، با موافقت شورای اسلامی شهر کلیه اتوبوس های شهر یزد روز اول مهرماه برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/ص

گزارش از؛  سعیده صدیقی

 برنامه سازمان حمل و نقل یزد در نیمه ی دوم سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار