مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مانور ایمنی مدارس در برابر زلزله آذرماه در سطح مدارس این استان برگزارمی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش، در  جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان گفت: این مانور باحضور 800 هزار دانش آموز مانند سال گذشته اجرایی می شود.

وی افزود:آموزشهای لازم این مانور در سطح مدارس استان از مهرماه تا آذرماه انجام می شود.

شیشه فروش شرایطی را که در اثر وقوع یک حادثه ایجاد میشود شرایط بحرانی دانست و گفت :ما باید قبل از بحران تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم و آماده بحران باشیم.

وی افزود مدیری در این زمینه موفق خواهد بود که حساس تر باشد و در شورای مدیریت بحران شرکت کند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در ادامه از اختصاص بودجه  75 میلیارد ریالی به ستاد مدیریت بحران شهرستان کاشان خبرداد و گفت:همزمان با فصل پاییز اجرای طرح های پیشگیری از سیل و شناسایی سازه های پرخطر که از سال گذشته در دستورکار قرارگرفته بود اقدامات مهمی انجام شد.

شیشه فروش، ساماندهی و آزادسازی100 کیلومتر از رودخانه ها، درختان و تجاوزهایی را که در مسیر رودخانه ها صورت گرفته بود طی 3 سال اخیر با همکاری ساکنین آن یادآورشد و افزود:با این اقدامات سازه های پرخطری که در مسیر رودخانه ها بود با هماهنگی کارگروه ایمن سازی شد.

به‌گفته‌وی، طرح های اضطراری تامین آبرسانی اضطراری روستاها نیز در زمینه مدیریت خشکسالی در منطقه مورد بررسی قرارگرفت که قرار شد اعتبارات لازم برای آبرسانی پیش بینی شود .

وی، مدیریت بحران شهرداری ها نیز در زمینه شناسایی سازه ها و ساختمانهای غیرایمن شهری موظف شدند با شناسایی این سازه ها اقدام و در یک طرح سه ماهه این طرح را اجرا کنند .

شیشه فروش،بازدید دوره ای تیم های امداد ونجات آنش نشانی در برنامه های آنها از این اماکن را  همزمان با بازگشایی مدارس در ایام ماه محرم تاکیدکرد و گفت:آنها باید نسبت به رفع نواقص در اماکن اقدام کنند .

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.