مشاور امنیت ملی سابق افغانستان با انتقاد شدید از سیاست‌های آمریکا گفت: ایالات متحده آمریکا به حاکمیت ارضی افغانستان حرمت نمی‌گذارد.

آمریکا به حاکمیت ارضی افغانستان احترام نمی گذاردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای جریان سیاسی «محور مردم افغانستان»  در نشستی از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در افغانستان به شدت انتقاد کردند.

«رنگین دادفر اسپنتا»، مشاور امنیت ملی سابق کشور در این نشست، آمریکا را به نقض حاکمیت ارضی افغانستان متهم کرد و گفت: روابط نیک افغانستان با کشورهای همسایه و منطقه مهمتر از همکاری های راهبردی کابل ـ واشنگتن است؛ زیرا ایالات متحده آمریکا به حاکمیت ارضی افغانستان حرمت نمی گذارد.

وی افزود: دوستی و نزدیکی با ایران، پاکستان و تاجیکستان، دارای اهمیت بالاتر و والاتر از قدرت‌های هژمونی و سلطه طلب و اشغالگر است که مجموع کشورهای خاورمیانه و مشروع را با خون و آتش رو به رو کرده‌اند.

جعفر مهدوی، عضو جریان سیاسی «محور مردم افغانستان» و نماینده مجلس نیز در این نشست اظهار داشت: در تاریخ سیاسی افغانستان، شاید ما کمتر به یاد داشته باشیم تا به این حد شکاف های قومی عمیق شده باشد.

از سوی دیگر، «دواخان مینه پال»، معاون سخنگوی ریاست جمهوی در واکنش به این انتقادات گفت: حکومت وحدت ملی در نزدیک به سه سال به میراث های خراب حکومت پیشین رسیدگی کرده است.

«محور مردم افغانستان» به تازگی از سوی شماری از مقام های دولت پیشین ایجاد شده است. اعضای این جریان سیاسی، راه حل بحران های کنونی کشور را وابسته به حضور گستردۀ مردم در کارزارهای سیاسی می دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار