بیش از ۴ هزار راننده سرویس مدارس شهری و روستایی مازندران در سال تحصیلی جدید شناسایی و ساماندهی شدند.

سرهنگ مهدی باقری رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه موضوع سرویس‌های مدارس از جمله دغدغه‌های خانواده، دانش آموز و مدرسه است، گفت: عوامل راننده، خودرو و همکاری دانش آموزان و خانواده‌ها موضوعی مهم در ساماندهی سرویس‌های مدارس است.


وی از انعقاد تفاهمنامه مبنی بر ساماندهی سرویس مدارس بین آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور خبر داد و افزود: سه شرکت در ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با پلیس راهور همکاری دارند.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با تاکید بر ضرورت نظارت بر وضعیت سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس از تهیه و توزیع برچسب یک شکل و یک فرم در میان رانندگان توسط اداره کل آموزش وپرورش استان خبرداد و گفت: بررسی صلاحیت رانندگان و وضعیت فنی و بیمه خودرو‌های سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و داشتن گواهینامه پایه دوم از نکات الزامی است و باید مورد توجه دقیق رانندگان قرار گیرد.


سرهنگ باقری افزود: سوار کردن دانش‌آموزان بیش از ظرفیت خودرو توسط رانندگان تخلف بوده که با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی چنین مواردی اعمال قانون شده و با افراد متخلف برخورد می‌شود.


وی گفت: شناسایی و تعیین صلاحیت رانندگان، بهبود بخشی وضعیت حمل و نقل دانش آموزی، کاهش ترافیک شهری، ارتقای سطح امنیت دانش آموزان، کاهش میزان تصادفات و پوشش امنیتی برای رانندگان سرویس‌های مدارس از اهداف ساماندهی سرویس‌های مدارس محسوب می‌شود.


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران افزود: بمنظور تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خط ویژه سرویس مدارس در محور‌های درون شهری استان راه اندازی می‌شود.


انتهای پیام/ع


ساماندهی سرویس مدارس در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار