رئیس شورای عالی صلح افغانستان مخالفین مسلح دولت را به صلح دعوت کرد و تصریح نمود: دولت به دیدگاه مخالفان مسلح احترام می گذارد و خواهان ذلت آنها نیست.

جنگ افغانستان هیچ برنده ای ندارد/ دولت به دیدگاه مخالفین احترام می گذاردبه گزارش حوزه افغانستان باشگگاه خبرنگاران جوان، محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان در مراسم بزرگداشت از روز جهانی صلح گفت: در جنگ افغانستان، نه حکومت پیروز خواهد شد و نه مخالفین مسلح.

وی امروز در این مراسم که با حضور مقامات عالیرتبه حکومت وحدت ملی برگزار شد اظهار داشت: مصالحه داد و ستد است؛ باید چیزی بدهیم و چیزی را بگیریم. هر دو طرف باید احساس عزتمندی کنند و هر دو طرف باید عزتمندانه زندگی نمایند.

وی تاکید کرد: تنها راه ختم جنگ در افغانستان تفاهم و صلح است.

کریم خلیلی مخالفین مسلح دولت افغانستان را به صلح دعوت کرد و تصریح نمود: دولت به دیدگاه مخالفان مسلح احترام می گذارد و خواهان ذلت آنها نیست.

رئیس شورای عالی صلح افغانستا از قرارداد صلح با حزب اسلامی حکمتیار به عنوان یک نمونه خوب یاد کرد و گفت: اکنون هر دو طرف از این صلح راضی هستند.

محمد کریم خلیلی ضمن پذیرش ضعف های شورای عالی صلح تاکید کرد که کارهای خوبی نیز انجام شده است و شورا از این پس نیز بدون اهمیت به حاشیه ها، به طور جدی به کارش ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.