مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان گفت: ۵۵۰ نفر از اعضای کانون های مساجد استان برای رقابت در دوازدهمین جشنواره مدهامتان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان امروزدر جلسه شورای اداری این دبیرخانه در جمع کارکنان گفت: جشنواره قرآنی «مدهامّتان» در رشته‌های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به همت ستاد کانون‌‌های مساجد کشور در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.
وی همچنین بیان کرد: مسابقات بخش خواهران نیز شامل چهار رشته قرائت (تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و حفظ کل قرآن است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند و سه رشته دیگر در مرحله استانی به پایان می رسد.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان به تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی جوانان مساجد به نشانی www.javananemasajed.ir بیش از 550 نفر از اعضای کانون های مساجد استان در این دوره از جشنواره ثبت نام کردند.
وی از برگزاری مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان همزمان با 21 مهر سال جاری خبر داد و افزود: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام و حضور پر نشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم و ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی از مهمترین اهداف این جشنواره است.
گلباغی، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار جهت حضور در مسابقات فنّی و تخصصی اوقاف، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی برای همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از دیگر اهداف برگزاری جشنواره مدهامتان برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: هشتم آبان آخرین مهلت اعلام نفرات برتر مرحله استانی به دبیرخانه میزبان کشوری خراسان رضوی اعلام شده است و مرحله کشوری جشنواره نیز همزمان با 14 آذر سال‌جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.