نخست وزیر پاکستان گفت: کشورش با هرگونه روابط سیاسی و نظامی هند و افغانستان مخالف است و این کار تنها اوضاع افغانستان را پیچیده تر خواهد کرد.

با هرگونه روابط سیاسی و نظامی میان افغانستان و هند مخالفیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «شاهد خاقان عباسی»، نخست وزیر پاکستان در نشستی در نیویورک اعلام کرد: اسلام آباد با هرگونه روابط سیاسی و نظامی هند و افغانستان مخالف است.

وی گفت فکر نمی کند نقش سیاسی یا نظامی هند در افغانستان اثر گذار باشد زیرا به گفتۀ او ایفای نقش دهلی نو در افغانستان، اوضاع این کشور را پیچیده تر خواهد کرد.

شاهد خاقان عباسی اظهار داشت: که هرگاه هندی ها می خواهند ازرهگذر اقتصادی به افغانستان کمک کند، این به سود آنها است اما نقش سیاسی یا نظامی هند در افغانستان اوضاع را وخیم خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: «ما نمی خواهیم هیچگونه نقش نظامی یا سیاسی هند را در افغانستان ببینیم. به نظرم این کار تنها وضعیت را مغلق خواهد ساخت و هیچ دردی را دوا نخواهد کرد.»

وی همچنین تصریح کرد که پاکستان هیچ کمک خارجی در مبارزه با تروریسم دریافت نکرده است.

طلوع نوشت: عباسی پیشتر در مصاحبه با روزنامۀ فایننشل تایمز، از کاهش عملیات های نظامی ارتش پاکستان علیه گروه های تروریستی نیز سخن گفته بود.

در عین حال وی تأکید کرده که کشورش از همه ابزارها برای از بین بردن گروه های تروریستی  استفاده خواهد کرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: پاکستان ، افغانستان ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.