معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال استودیوی تخصصی قرآنی علاوه بر آذربایجان شرقی در سه استان فارس، قم و تهران نیز راه اندازی می شود.

استودیوی تخصصی قرآن در سه استان دیگر به بهره برداری می رسدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام محمدرضا حشمتی  معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از سومین استودیوی تخصصی قرآنی کشور در تبریز با بیان اینکه علاوه بر آذربایجان شرقی در استان های یزد و مشهد نیز این امکان راه اندازی شده است، افزود: استودیوی تخصصی قرآنی تهران با مشارکت 50 درصدی این معاونت اجرا می شود.


وی با بیان اینکه استودیوهای تخصصی قرآنی حداقل در 8 منطقه کشور راه اندازی می شود، اظهار کرد: از این استودیوها استان های همجوار نیز می توانند برای ضبط برنامه های معنوی و قرآنی خود استفاده کنند.


معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآوری کرد: برای راه اندازی هر کدام از این استودیوها به طور میانگین بیش از 5 میلیارد ریال هزینه می شود.


حجت الاسلام حشمتی ادامه داد: با بهره برداری از این استودیوها، فعالان قرآنی مکانی برای تولید برنامه های صوتی و تصویری قرآنی از جمله ترتیل و تواشیح پیدا می کنند.


وی بیمه فعالان قرآنی را از برنامه های این معاونت اعلام کرد و گفت: در این راستا هم اکنون 5 هزار و 500 نفر بیمه شده اند که باید این تعداد حداقل به 10 هزار نفر افزایش پیدا کند و برای این منظور تعدادی از فعالان قرآنی امسال و بقیه نیز در سال های آینده تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.


معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از تشکل های مردمی و موسسه های قرآنی، تربیت مربیان قرآنی و نهج البلاغه، کمک به تامین تجهیزات موسسه ها، حمایت از طرح ها و پروژه های موسسه های قرآنی و کمک به تولید انتشارات و آثار هنری این موسسه را از جمله برنامه های این معاونت اعلام کرد.


حجت الاسلام حشمتی افزود: هر سال حدود 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های محتوایی و ایجاد زیرساخت های قرآنی و تامین تجهیزات آن ها از سوی این معاونت هزینه می شود.


سومین استودیوی تخصصی قرآنی کشور برای تولید آثار صوتی و تصویری معنوی و قرآنی با صرف حدود 7 میلیارد ریال اعتبار در موسسه مهد قرآن امام صادق (ع) آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/خ

سومین استودیوی تخصصی قرآنی کشور در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.