رفعتی گفت:تدوین نخستین طرح 5 ساله حوزه بر اساس چشم‌انداز 20 ساله حوزه با گنجاندن اولویت‌های کنونی حوزه‌ها از اقدامات مهم دیگر حوزه در چند سال اخیر است.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم  ؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس رفعتی نائینی ،سخنگوی حوزه‌های علمیه سراسر کشور ،در نخستین نشست‌خبری سخنگوی حوزه‌های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و شروع ایام سوگواری دهه اول ماه محرم اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در طول 8 سال جنگ تحمیلی 4 هزار و 350 شهید تقدیم انقلاب کرد که 5 برابر سایر اصناف کشور است همچنین نخستین شهید مدافع حرم یک روحانی بود.

وی ادامه داد: با تأکید بر جایگاه ویژه عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، خبرنگاران در جبهه بزرگ فرهنگی قرار گرفته‌اند که خط مقدم پیاده‌سازی منویات رهبری انقلاب در زمینهٔ اطلاع‌رسانی فعالیت‌های حوزوی است.

سخنگوی حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود:با اشاره به اهداف مهم تعیین سخنگوی حوزه‌های علمیه ، قوی‌تر و منسجم‌تر شدن در عرصه اطلاع‌رسانی و اعلام مواضع رسمی حوزه در تحولات بین‌المللی و داخلی و داشتن یک موضع رسمی در برابر هر اتفاق و پدیده از مهم‌ترین اهداف تعیین سخنگو در حوزه‌های علمیه است.

رفعتی خاطرنشان کرد:تعیین سخنگو صرفاً برای اعلام مواضع رسمی حوزه علمیه ایجاد شده و هرکدام از بزرگان حوزه می‌توانند در زمینه‌های مختلف موضع‌گیری‌های خاص خود را داشته باشند که البته به معنای موضع رسمی حوزه نخواهد بود و مواضع رسمی حوزه از این به بعد تنها از طریق همین تریبون اعلام می‌شود.

وی هم‌زمانی شروع سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه با شروع ایام سوگواری ماه محرم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: 25هزار مبلغ در ماه محرم اعزام می‌شود که نصفی از این تعداد مبلغ از قم و مابقی از سایر شهرهای دیگر خواهند بود.

سخنگوی حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: با بیان برخی تحولات مهم حوزه در دوره مدیریت جدید،تدوین نخستین منشور حوزه و روحانیت با تأیید نظر رهبری و مراجع تقلید، تنظیم نهایی سند چشم‌انداز حوزه در افق 1404، تنظیم و تدوین نظامات حوزه با 16 نظام که 12 نظام آن تاکنون تصویب نهایی شده چابک‌سازی ستاد مدیریت حوزه‌های علمیه با کاهش معاونت‌ها از جمله این اقدامات مؤثر بوده است. تأسیس مرکز مطالعات راهبردی حوزه‌های علمیه تصویب‌شده و همچنین مرکز آموزش‌های کاربردی مهارتی و مجتمع عالی تبلیغ نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

رفعتی تشکیل شورای هماهنگی نهادهای حوزوی را گامی مؤثر در زمینهٔ حذف موازی کاری‌های این نهادها دانست و گفت: این شورا تاکنون 12 جلسه برگزار نموده که مصوبات ارزشمندی را نیز به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد:با بیان اقدامات مهم دیگر حوزه در دوره مدیریت جدید، تولید شناسنامه دیجیتالی مدارس حوزوی، طرح تدوین سند تحول حوزه‌های علمیه، تصویب طرح جامع هنر و تدوین نخستین طرح 5 ساله حوزه بر اساس چشم‌انداز 20 ساله حوزه با گنجاندن اولویت‌های کنونی حوزه‌ها از اقدامات مهم دیگر حوزه در چند سال اخیر است.

گفتنی است با تعیین نخستین سخنگوی حوزه‌های علمیه قرار است هرماه یک نشست خبری برای اعلام مواضع رسمی حوزه در برابر اتفاقات مختلف تشکیل شود.

انتهای پیام/ح

اعزام ۲۵ هزار مبلغ روحانی در ماه محرم به سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار