کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: از آنجاییکه ترامپ به عنوان یک شخصیت کم خرد شناخته شده است، دنیا زیاد بر روی حرف های این فرد حساب بازنخواهد کرد.

کم خردی ترامپ در نطقش فرصت مناسبی برای ایران فراهم کرد.ناصر هادیان کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به صحبت‌های بی محتوا و نسنجیده رئیس جمهور آمریکا  در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: مواضع ترامپ تند، نامنسجم و ناپخته بود؛ اما نباید  صحبت های وی را  در سیاست خارجی واشنگتن  بی‌تأثیر  دانست.

وی بیان کرد: سخنان ترامپ دلالت بر این موضوع دارد که  آمریکا به دنبال آماده سازی فضای بین المللی برای هرگونه رفتار احتمالی علیه ایران و سایر سیاست‌های تندروانه است.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: خوشبختانه از آنجاییکه ترامپ به عنوان یک شخصیت کم خرد و نا آشنا با سیاست شناخته شده است، دنیا زیاد بر روی حرف‌های وی حساب باز نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در صحبت های سفیر سوئد ، مکرون و سایرین عدم رضایت از سخنرانی ترامپ مشهود بود، تاکید کرد:  حتی افکار عمومی در آمریکا مانند  سایت فایننشال که  یک سایت دموکرات  در کالیفرنیا است انتقاداتی را به دیدگاه‌های ترامپ در قبال صلح و جنگ داشت.

هادیان  خاطرنشان کرد: ما باید به  لحاظ دیپلماتیک قوی باشیم و تمرکز خود را روی  دنیایی قرار دهیم که چندان خوشبینانه به ترامپ نگاه نمی‌کند؛ در این میان برجام ابزار مناسبی است که بتوانیم دنیا را با خود همراه کنیم تا  عواقب بی اعتنای به برجام را متوجه آمریکا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار