طی پنج‌ ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار مأموریت توسط اورژانس سمنان صورت گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد اطهری مدیر حوادث و فوریت های پزشکی سمنان در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت چهل و دومین سال تأسیس اورژانس کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه طی سال گذشته ۳۱ هزار مأموریت توسط فوریت های پزشکی سمنان انجام شد، گفت: طی پنج ‌ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار مأموریت توسط اورژانس سمنان صورت گرفت که از این تعداد سه هزار و ۲۰۰مورد را تصادفات رانندگی شامل می‌شود.


وی بابیان اینکه در تلاش هستیم تا اورژانس هوایی سمنان را راه‌اندازی کنیم، افزود: از سه مرکز دامغان، گرمسار و سمنان به‌طور متوسط روزانه یک هزار و ۵۰۰تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی انجام می‌شود که از این میزان ۷۰۰ مورد در شهر سمنان صورت گرفت.


اطهری تصریح کرد: زمان رسیدن بر بالین بیمار در شهرها شش دقیقه و در جاده‌ها ۱۰ دقیقه است که در حداقل زمان ممکن امدادرسانی انجام می‌شود.


وی بابیان اینکه اورژانس سمنان ۱۸۰نفر کارکنان دارد، افزود: بزرگ‌ترین مشکل اورژانس عدم آگاهی مردم به نحوه برخورد با موارد امدادی و ضرورت اطلاع‌رسانی به اورژانس برای چه سطحی از حوادث یا بیماری جهت کمک است که در بیشتر موارد حادثه جزئی و سطحی نیز با اورژانس تماس گرفته می‌شود درصورتی‌که نیاز به حضور اورژانس نیست ولی ما امدادرسانی را در هر مأموریتی به‌طور کامل انجام می‌دهیم.


مدیر حوادث و فوریت های پزشکی سمنان از فعال بودن ۲۶ پایگاه اورژانس با ۳۰آمبولانس در حوزه استحفاظی این مدیریت از شهرستان گرمسار تا دامغان خبر داد وافزود: با هماهنگی‌های درون‌سازمانی ازجمله پلیس، هلال‌احمر و اورژانس به‌ویژه در حوادث با ابعاد وسیع مدیریت بهتری در مهار بحران صورت می‌گیرد.


انتهای پیام / د


اورژانس سمنان ۱۴ هزار ماموریت امدادی انجام داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.