عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی به منظور ارتقای کیفیت و کمیت آب شرب شهروندان، باید در دستور کار قرار گیرد.

علی کرم پور عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضع نامناسب شبکه های توزیع آب کشور اظهار کرد: بودجه مناسبی به منظور نوسازی شبکه فرسوده توزیع آب در سطح کشور تخصیص داده نمی شود و نشت آب پیش از توزیع، از جمله پیامدهای مخرب آن به شمار می رود.

وی با بیان اینکه اصلاح شبکه آبرسانی نیازمند نگاه ویژه مسوولان است، ادامه داد: جلوگیری از هدررفت آب آشامیدنی از جمله مسائلی است که در برنامه ششم توسعه نیز مورد توجه دولت بوده و تبصره ای را در خصوص آن و بازسازی شبکه های آبرسانی اختصاص داده است.

کرم پور ضمن اشاره به اینکه دولت اصلاح شبکه آبرسانی نیازمند یک بازه زمانی 5 ساله است، افزود: انتظار می رود تا وزارت نیرو با برنامه ریزی های دقیق و اقدامات جدی از هدررفت این سرمایه ملی جلوگیری کند، چراکه آب به اندازه کافی در کشور موجود است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در حوزه مصرف برخی از مشترکان، فرهنگ استفاده درست از آب آشامیدنی را ندارند و این امر نیازمند توجه جدی مسوولان است.

گفتنی است که سالانه قریب به 1.5 برابر ظرفیت سد لتیان، آب شرب در شبکه شهر تهران پیش از رسیدن به مصرف کننده، هدر می رود.

انتهای پیام/

شبکه آبرسانی نیازمند بازسازی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار