عضو هیأت علمی انستیتو پاستور گفت: کارمندان انستیتو پاستور باید هدف خود را خدمت به مردم قرار دهند و از کار اقتصادی پرهیز کنید.

محور خدمات انیستوپاستور خدمت به مردم است/ اهداف پاستور را اقتصادی نکنیدبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسين ملك افضلی عضو هيأت علمی انستيتو پاستور در مراسم توديع و معارفه رئيس جديد انستيتو پاستور كه امروز در محل این موسسه برگزار شد با اشاره به اينكه پاستور جايگاهی بسيار مهم و ويژه در ايران دارد، گفت: اين موسسه نزديك به ١٠٠ سال سابقه درخشان در حوزه علم، خدمت و سلامت؛ ما به عنوان كارشناسان پاستور بايد تلاش كنيم تا اين جايگاه ويژه را حفظ كنيم و به كارهايی كه در انستيتو پاستور انجام می دهيم افتخار كنيم.

عضو هيأت علمی انستيتو پاستور ادامه داد: كسی كه در پاستور كار می كند نبايد هويت خود را فراموش كند؛ برويد و سرگذشت اين موسسه را بخوانيد و متوجه شويد كه گذشتگان چه خدماتی را ارائه داده اند و چه كارهايی كرده اند،؛ آنگاه آنها را الگوی خود قرار دهيد.

وی با يادآوری اين موضوع كه انستيتو پاستور با خوش نامی در بين مردم معروف است، اظهار كرد: اعتبار و خوش نامی انستيتو پاستور از گذشته تا به امروز وجود داشته است بايد تلاش كنيم اين اعتبار ادامه يابد تا خدشه ای به آن وارد نشود.

ملك افضلی تصريح كرد: پاستور يك موسسه اجتماعی است كه هدفش خدمت به جامعه و مردم است؛ نبايد هدف را بر پايه كارهای اقتصادی بگذاريم؛ بايد شاخص های گذشته را اصلاح كرد. رسالت پاستور پاسخگويی به انتظارات نظام سلامت است، وظيفه پاستور از گذشته تا امروز به اين صورت بوده كه دردهای مردم و بيماری هايی كه مردم را آزار می دهد شناسی كند تا برای آنها واكسن و دارو توليد كند.

عضو هيأت علمی انستيتو پاستور با بیان اینكه تمام خدمات بايد حول محور مردمی بودن باشد، گفت: نظام سلامت با در اتاق نشستن و رياست كردن پيش نمی رو، هرچه نظام سلامت به سمت مردمی شدن پيش برود اثرگذاری آن هم بيشتر خواهد شد.

میزان بهره بری در انستيتو پاستور

وی در خصوص بهره بری انستيتو پاستور تصريح كرد: ميزان هزينه هايی كه در انستيتو پاستور انجام شده نسبت به خدماتی كه ارائه كرده بسيار كم است و اين نشانگر بهره بری بالای انستيتو پاستور است.

ملك افضلی خاطر نشان كرد: اين موسسه به عنوان مركزی است كه به کار پژوهشی در كنار خدمت توجه دارد البته بايد توجه داشته باشيد، هرآنچه فاصله بين كار تحقيقاتی با خدمتی كه ارائه می شود كمتر باشد ارزشمند تر است.

عضو هيأت علمی انستيتو پاستور با بیان اینكه من به این موسسه انتقادهایی دارم، اظهار كرد: فضای انستيتو بايد به صورت استاد و شاگردی باشد، يعنی با دانشجويان خود رابطه بيشتری برقرار كنيد و زمان بيشتری را با يكديگر برای انجام كارهای تحقيقاتی بگذرانيد اما مشكل ديگر هماهنگی و ارتباطی است كه بايد بين شما وجود داشته باشد تا به كارآمدی بيشتر برسيد؛ هدف ما خدمت است و آنچه كه از ما باقی می ماند نيز همين خدمات است پس جهت ارائه بهترين خود كار كنيد.

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار