ایندیپندنت نوشت وزارت دفاع آمریکا تصمیم گرفته است موشک‌های کره شمالی را هدف قرار دهد؛ حتی اگر این موشک‌ها تهدیدآمیز نباشند.

راهکار جدید پنتاگون برای مقابله با آزمایش‌های موشکی کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایندیپندنت با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تصمیم گرفته است موشک‌های کره شمالی را هدف قرار دهد؛ حتی اگر این موشک‌ها تهدیدآمیز نباشند.

در ادامه گزارش آمده است در حالی که کره شمالی به آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ادامه می‌دهد و آمریکا با «خشم و آتش» به این آزمایش‌ها واکنش نشان می‌دهد، پنتاگون درباره چگونگی پاسخگویی به این تهدیدها بازنگری می‌کند. شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد آمریکا در حال ارزیابی قدرت موشکی کره شمالی است و اینکه آیا برنامه موشکی این کشور تا حدی پیشرفت کرده است که پنتاگون هدف قرار دادن موشک‌های شلیک‌شده از سوی پیونگ‌یانگ را حتی اگر تهدیدی برای آمریکا و هم‌پیمانانش نباشند، توصیه کند.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) اظهار کرد آمریکا چندین گزینه‌ نظامی علیه کره شمالی در اختیار دارد. متیس از ارائه جزئیات بیشتر در این باره و اظهارنظر درخصوص اینکه آیا واشنگتن علیه پونگ یانگ به استفاده از «تسلیحات مرگبار» متوسل خواهد شد، خودداری کرد. متیس در ادامه، «اقدامات تحریک‌آمیز» کره شمالی را تعمدی خواند و مدعی شد اینگونه اقدامات در نهایت باعث آسیب‌پذیری پیونگ‌یانگ خواهد شد.

اظهارات جنگ طلبانه آمریکا علیه کره شمالی در حالی بیان می‌شود که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، امروز (سه‌شنبه)، در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، با رد تهدیدهای نظامی کره شمالی خواستار یافتن راه حلی سیاسی در این خصوص شد. گوترش همچنین از برخی سران جهان به دلیل بهره‌برداری سیاسی از مهاجران به شدت انتقاد کرد. اظهارات گوترش درباره دو بحران مهاجرت و کره شمالی به نوعی انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل، خطاب به 193 کشور عضو این مجمع اظهار کرد بحران کره شمالی باید از طریق سیاسی حل و فصل شود. وی افزود نباید همچون خواب زدگان به سمت جنگ با پیونگ یانگ پیش رفت.

اقدامات تحریک‌آمیز نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و استقرار سامانه موشکی تاد این کشور در کره جنوبی باعث افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره شده است. از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، نیز روابط واشنگتن-پیونگ یانگ بیش از پیش رو به تیرگی نهاده است. پیونگ یانگ برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در شبه جزیره کره تاکنون چندین آزمایش موشکی و هسته‌ای انجام داده است. آزمایش‌های اخیر پیونگ یانگ بر پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای داشته باشند، متمرکز شده است. براساس اظهارات مقامات کره شمالی و برخی کارشناسان نظامی جهان، این موشک‌ها قابلیت هدف قرار دادن بخش‌هایی از خاک آمریکا را دارند. کره شمالی همچنین پس از اظهارات خصمانه چندی پیش ترامپ که این کشور را با الفاظی از قبیل «آتش و خشم» تهدید کرد، به واشنگتن هشدار داد در صورتی که به اقدامات تحریک‌آمیزش پایان ندهد، پایگاه‌های نظامی آمریکا را در جزیره گوام هدف قرار خواهد داد.  تشدید درگیری‌های لفظی میان مقامات ارشد دو کشور باعث افزایش نگرانی‌های بین‌المللی درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم شده است. 

 

انتهای پیام/

راهبرد جدید آمریکا در برابر کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار