۲۴۵ کودک کار و خیابان در طرح مهرانه از بسته‌های حمایتی و آموزشی بهزیستی استان قزوین بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: این طرح که همزمان با آغاز سال تحصیلی برای حمایت از دانش آموزان کودک کار و خیابان اجرا شده است، ۲۵۵ نفر از خانواده‌های این کودکان نیز از خدمات آن بهره بردند.

علیرضا وارثی افزود: در این طرح بن‌هایی ویژه خرید پوشاک، بسته‌های لوازم التحریر و بهداشتی، هزینه ثبت نام در مدارس و بسته‌های تغذیه سالم برای یک ماه به این کودکان وسایر اعضای خانواده دانش آموز داده شده است.

وی اضافه کرد: ۹۳ درصد از کودکان کار و خیابان زیر پوشش بهزیستی پسر هستند.

وارثی افزود: طی آمار اعلام شده در طرح شناسایی کودکان باز مانده از تحصیل وزارت رفاه، در استان قزوین ۳۶۶ کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد که بهزیستی استان در حال شناسایی این کودکان است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: برای توانمندسازی این کودکان اقدامات اولیه از قبیل: تشکیل پرونده، بازدید از منزل و محل کار کودک، انجام مصاحبه تشخیصی، مشاوره تخصصی، مصاحبه انگیزشی، انجام آزمون‌ها و آموزش‌های فردی، سایر خدمات انفرادی مددکاری اجتماعی، روانشناسی و پیگیری برای جلب حمایت خیرین انجام شده است.

وارثی، برگزاری کارگاه ها، برنامه‌های تفریحی و اردو‌های گروهی، حضور تیم تخصصی در پاتوق‌های کودکان، انجام آزمایشات و معاینات غربالگری و پیگیری تحصیل کودکان در مدرسه را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

وی اضافه کرد: این خدمات با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان و سالم سازی محیط زندگی شهری با حمایت از حقوق کودکان خیابانی در دو بخش مراکز نگهداری کوتاه مدت کودکان کار و خیابان بصورت شبانه روزی و مرکز روزانه حمایتی و آموزشی کودک و خانواده ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

 

حمایت از ۲۴۵ کودک کار و خیابان در طرح مهرانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.