رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: طرح پنجره های امید با هدف جمع کردن مشارکت مسئولانه و عمل به آموزه های دینی طراحی شده است تا هر هموطنی بتواند با هر بودجه ای در خیر جمعی مشارکت کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا اندام رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به لزوم توجه بیشتر و رسیدگی بهتر به نیازهای افراد بی‌بضاعت‌، توسعه فرهنگ انفاق و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه در روزهای ماه محرم و صفر، اظهار کرد: طرح پنجره های امید با هدف جمع کردن مشارکت مسئولانه و عمل به آموزه های دینی طراحی شده است تا هر هموطنی بتواند با هر بودجه ای در خیر جمعی مشارکت کند.

وی از اقبال عمومی طرح پنجره های امید ویژه کمک به نیازمندان به خصوص بیماران در سراسر کشور خبر داد و گفت: علاوه بر خانه های داوطلب و شعب جمعیت هلال احمر، کد کوتاه #5151*733* و شماره حساب 42/15000000 این سازمان نزد بانک ملت، آماده دریافت کمک های مردمی در این راستا است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در دهه نخست ماه محرم، امسال سفره‌های عاشورايی برای بهره مندی نیازمندان با مشاركت اعضای داوطلبان و خيران سازمان داوطلبان در استان ها و در سطح بیش از 4 هزار خانه داوطلب سراسر كشور گسترده می شود.

اندام، اهدای خون و برپایی چادرهای سلامت و ارائه خدمات به عزاداران حسینی از سوی داوطلبان جمعيت هلال احمر، جمع آوری نذورات و توزیع در میان نیازمندان، دلجویی از بیماران و معلولان را به عنوان دیگر بخش های برنامه های داوطلبان در این ایام برشمرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: همچنین در پاسداشت ايام ماه محرم و صفر با هدف تعظيم و تكريم شعائر اسلامی با محوريت عاشورای حسينی، از ديگر برنامه های سازمان داوطلبان توجه ویژه به برپايی عزاداری سنتی بر پایه معرفت دینی، اقامه عزا و ختم قرآن کریم در خانه های هلال و داوطلب سراسر كشور است.

اندام خاطرنشان کرد: خاصيت سفره محبت اباعبدالله(ع) اين است كه بركت و معجزه‌ای در آن وجود دارد كه برای جذب انسان‌ها به آن معمولا مقاومتی وجود ندارد. اگر هم كسی از اين سفره دور مانده، عموما از روی بی‌اطلاعی و غفلت است. بنابراين داوطلبان جمعیت هلال احمر سعی دارند تا موقعيت‌ها و زمينه‌هايی را ايجاد كند كه همگان در مسیرهای مشارکت در خیر جمعی و تعاون در امور خیریه و عام المنفعه قرار بگيرند.

انتهای پیام/

اجرای طرح پنجره‌های امید برای یاری نیازمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار