بیش از ۵۵۴ هزار نفر از آحاد مردم خراسان رضوی از خاطرات روایتگران ایثارگر این استان در مراسم‌های ملی، مذهبی و یادواره‌ها بهرمند شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید مجید حسینی معاون فرهنگی بنیاد شهید وامورایثارگران خراسان رضوی در همایش پیام آوران ایثارگر خراسان رضوی گفت: ایام سوگواری عاشورا همزمان با آغاز دفاع مقدس است که دفاع مقدس برگرفته از قیام امام حسین (ع) است.


وی تصریح کرد:رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با شعار محوری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» و با اطاعات از امام خمینی (ره) در جبهه‌ها به پیروزی رسیدند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید وامورایثارگران خراسان رضوی گفت: دوره‌های بدید آموزشی پیام اوران ایثارگر با مهارت فن بیان و اصول روایتگری با هدف ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت برگزار میگردد و پیام آوران ایثاری که تاکنون از این فرصت استفاده نکرده اند بهره‌مند خواهند شد.

حسینی افزود: در سال گذشته بیش از ۵۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر در جلسات روایتگری شرکت کرده اند و از بیان خاطرات و سخنرانی راویان بهره‌مند شده اند.

وی با تشریح برنامه‌های پیام آوران ایثارگر خراسان رضوی افزود: ۸۲ پیام آور ایثارگر که از بین ۱۵۰ نفر در استان خراسان رضوی به صورت جدی فعالیت میکنند که در سال گذشته در ۶۱۷ همایش و مراسم در مدارس، دانشگاه‌ها، یادواره‌ها و یادبود‌های شهدا شرکت کرده اند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید وامورایثارگران خراسان رضوی با اعلام اینکه روایتگری در سال جاری برنامه ریزی شده و به صورت جدی‌تر در مراکز مورد درخواست برگزار می‌شود، افزود: جلساتی با حضور معاونت پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد تا ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت با توجه به شرایط سنی دانش اموزان بیان شود.

حسینی با بیان اینکه خاطرات، کوتاه، جذاب و هدفمند بیان می‌شود تصریح کرد: روایتگران خراسان رضوی که از خانواده شهدا و ایثارگران هستند با توجه به اموزش‌ها و مهارت ها‌ی که دیده اند، رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا، جانبازان و آزادگان را برای پایداری آرمان‌های انقلاب بیان می‌کنند.

انتهای پیام//
 

برگزاری همایش پیام آوران ایثارگر خراسان رضوی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.