رئیس انجمن بیهوشی آذربایجان شرقی گفت:خانواده‌ی 5000 نفری متخصصان بیهوشی استان زیر بار حرف زور نمی‌روند.

متخصصان بیهوشی استان زیر بار حرف زور نمی‌روندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر مسعود پریش رئیس انجمن بیهوشی آذربایجان شرقی ، در نشست خبری هیات مدیره ی انجمن بیهوشی آذربایجان شرقیگفت:انجمن بیهوشی استان تحت نظارت انجمن مرکزی بیهوشی بوده و مردم و حتی پزشکان آشنایی چندانی با این رشته و رسالت‌های آن ندارند.

وی با اشاره به حساسیت رشته ی بیهوشی و ارتباط مستقیم آن با بیمار، گفت: بیشترین ارتباط با بیمار را متخصصان بیهوشی دارند و این در حالی است که کم ترین اهمیت متوجه این رشته است.

وی افزود: بیشترین زحمات و استرس قبل، حین و بعد عمل متوجه متخصص بیهوشی است و این رشته، یک رشته‌ی بالینی محسوب می‌شود.

پریش تاکید کرد: وظیفه‌ی متخصصان بیهوشی و جراحان مکمل هم بوده و هیچ عملی بدون همکاری جراح و متخصص بیهوشی موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی به وجود بیش از ۱۲۰ متخصص بیهوشی در تبریز گفت: عمده متخصصان بیهوشی در مراکز شهرستان‌ها و مراکز دولتی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به کاهش تعرفه‌های بیهوشی، بیان کرد: حدود هفت ماه است که اعتراض گسترده‌ای به کاهش تعرفه‌های بیهوشی و عدم رعایت عدالت بین رشته‌ای شده است.

پریش عنوان کرد: امکان گرفتن رشوه در رشته‌ی بیهوشی وجود نداشته و صرفاً به بودجه و اعتبار دولتی اکتفا می‌شود و اگر درآمد کم است، باید به سایر رشته‌ها نیز تعمیم دهند.

وی با اشاره به ضرورت تعرفه گذاری تعرفه‌های پزشکی از روی کتاب کالیفرنیا، گفت: برخی‌ها با سلیقه‌ی شخصی تعرفه‌ها را تعریف کرده‌اند و تعرفه باید طبق کتاب کالیفرنیا انجام شده و رشته‌ی بیهوشی به عنوان یک رشته‌ی بالینی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/خ

بیش از ۱۲۰ متخصص بیهوشی در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.