موکب‌های اربعین سازمان‌ اوقاف از ششم آبان ماه در مرز شلمچه فعال می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: موکب‌های اوقاف و امور خیریه استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان از 6 آبان در مرز شلمچه فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه امسال همچون پارسال استان‌های فارس و بوشهر نیز موکب منطقه مرزی شلمچه را مدیریت می‌کنند، ادامه داد: استان‌های هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد به ‌عنوان استان‌های معین در امر خدمت‌رسانی به زوار به موکب‌های شلمچه خدمت رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی با اشاره به پخت غذای گرم از چند روز قبل از اربعین تا 3 روز بعد از اربعین تصریح کرد: از محل موقوفات منطبق استان فارس و بوشهر نیز اطعام حسینی در قالب صبحانه، ناهار و شام در بین زائرین انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همزمان با هشتم صفر، کمپ‌های اسکان و استراحت ویژه زائران راه‌اندازی می‌شود و نیروهای خدمت‌رسان این چهار استان در منطقه مرزی شلمچه حضور خواهند داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: روزانه ۲۰ نفر در محل موکب‌ها به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و بسته‌های پذیرایی توسط استان‌ها تهیه و بین زائران توزیع می شود.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی گفت: برای مدیریت بهتر و ارائه تسهیل در امر خدمت‌رسانی به زائران در منطقه مرزی شلمچه امسال هیات امنای ویژه موکب‌ها تشکیل می‌شود.

وی به برپایی موکب امامزاده حسن (ع) منطقه کوپن در شهرستان ممسنی اشاره کرد و افزود: موکب آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کوپن در مرز استان‌های فارس و خوزستان پذیرای کاروان‌هایی هستند که از این مسیر به شلمچه و کربلا اعزام می‌شوند که خدمت‌رسانی به زائرین حسینی با مشارکت مردم صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه خروجی بسیاری از استان‌ها به سمت مرز کرمان، هرمزگان و شهرهای آباده، لار و استهبان با فواصل زیاد حدود 7 تا 8 ساعت از استان فارس در شهرستان رستم است، بیان کرد: با برپایی این موکب در این منطقه خدمات خوبی برای زائران با ایجاد فضای استراحت و پذیرایی در این نقطه ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ن

خدمت رسانی موکب های اربعین به زائران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار