رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: ۱۳۰ اثر تاریخی در آران و بیدگل به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد صدیقیان در نمایشگاه صنایع دستی آران و بیدگل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه آثار عکس بنای های شاخص تاریخی شهرستان شامل ۵۰ عکس تاریخی و ۱۵ غرفه از صنایع دستی آران و بیدگل به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: معرق، سراجی، قلاب بافی، چرم دوزی، گیوه دوزی، نقاشی روی پارچه،گل سازی و عروسک سازی از جمله غرفه های تشکل دهنده این نمایشگاه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل تصریح کرد: آشنایی بیشتر مردم شهرستان و شهرهای همجوار با آثار تاریخی و صنایع دستی آران و بیدگل، ایجاد انگیزه برای ترویج صنایع دستی و همچنین احیای برخی از صنایع دستی فراموش شده شهرستان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی در ادامه به وجود بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: از این تعداد حدود ۱۳۰ اثر به ثبت ملی رسیده و از این نظر پس از اصفهان و کاشان رتبه سوم استان تاریخی و پهناور استان را دارد.

صدیقیان تاکید کرد: نمایشگاه صنایع دستی آران و بیدگل تا پایان ۳۰ شهریورماه جاری برای بازدید عموم در محل امام زاده قاسم ابن علی النقی (ع) در بلوار دکتر عظیمی دائر است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در آران وبیدگل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار