استاندار کرمانشاه گفت: فرمانداران بايد امكانات و اعتبارات شهرستان ها را در حوزه هايی به كار گيرند كه به ايجاد اشتغال برای جوانان و افزايش رونق اقتصادی كمك كند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛اسد الله رازانی استاندار کرمانشاه گفت: با تدبير مديريت ارشد استان يك كميسيون تخصصی اقتصادی تشكيل شده است كه در اين كميسيون تلاش می شود طرح ها و برنامه هايی كه در كارگروه اشتغال مطرح می شوند در ادامه منجر به اشتغال زايی جوانان كرمانشاهی شوند.

استاندار كرمانشاه افزود: يكی از ايده های خوب مطرح شده در اين كميسيون توجه به ويژگی ها و پتانسيل های هر شهرستان در زمينه اشتغال زايی است  هر كدام از مناطق استان دارای پتانسيل ها، استعدادها و ويژگی های خاص خود هستند به عنوان نمونه برخی شهرستان ها دارای پتانسیل های خوبی در زمینه فرش بافی، توليد عسل، گلیم بافی، تولید ابزار آلات موسیقی، چاقوسازی هستند.

وی گفت: اولويت اصلی استان اشتغال است و اعتبارات شهرستان ها بايد در حوزه هايی مصرف شود كه برای جوانان ايجاد اشتغال در پی داشته باشد و به رونق اقتصادی كمك می كنند.

 رازانی افزود: به عنوان نمونه در روستای ساتیاری، یک تعاونی تولید نان سنتی ایجاد شده که نان های تولیدی آن به کرمانشاه، تهران و حتی کشورهای اروپایی صادر می شود بانوانی که در این واحد مشغول به کار هستند با 4 ساعت کار روزانه از یک درآمد مناسب برخوردار شده اند.

استاندار كرمانشاه كشاورزی را استعداد ويژه استان معرفی كرد و گفت: برخورداری از اقليم مناسب، و منابع آبی خوب و زمين حاصلخيز، كشاورزی را به استعداد اول استان بدل كرده و  برای توسعه اين بخش بايد به دنبال ايجاد شهرك های دامپروری و يا گلخانه ای بود.

شهرك قارچ ماهيدشت يك نمونه موفق از اين دسته است كه زمينه اشتغال حدود 50 نفر از فارق التحصيلان حوزه كشاورزی را فراهم كرده است و بايد اين تجريه های موفق دوباره تكرار شوند.

 

انتهای پیام/ز

باید برای اشتغالزایی جوانان برنامه ریزی کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.