مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی علوم، تحقیقات و فناوری سیاست دولت دوازدهم را استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در دانشگاه ها و حوزه آموزش عالی در حل مشکلات جامعه توصیف کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای حل مشکلات جامعهبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی علوم، تحقیقات و فناوری در همایش سراسری روسای دانشگاه های کشور که  امروز در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد، سیاست دولت دوازدهم را استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در دانشگاه ها و حوزه آموزش عالی در حل مشکلات جامعه توصیف کرد.

وی افزود:‌ در این زمینه تاکید اصلی بر توسعه روز افزون اقتصاد دانش بنیان و بهره گیری از توان نخبگان و دانشگاهیان در حل مسائل و چالش های مختلف کشور است.

 فریدون تصریح کرد:‌ علی رغم برخی تبلیغات در حوزه توسعه علمی بر اساس اسناد و شاخص هایی که توسط پایگاه های اطلاعاتی مختلف اعلام شده بیش از ۱۸ دانشگاه ما در رتبه بندی بهترین دانشگاه های برتر جهان قرار دارند و علی رغم مسائل و مشکلاتی که وجود داشته دانشگاهیان ما فعالیت های بسیار خوبی داشته اند.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: علی رغم مشکلات مالی و اعتباری و مشکلاتی که در خرید تجهیزات آزمایشگاهی با آن رو به رو بودیم فعالیت هایی که در زمینه های علمی انجام شده بسیار خوب بوده است.

وی افزود: در این مدت سعی کردیم با ایجاد فضای با نشاط در محیط های دانشگاهی و رفع مشکلاتی که دانشگاه ها با آن درگیر بودند و با وجود مشکلات مالی و اعتباری به پیشرفت برسیم.

بلوغ فکری در محیط های دانشگاهی

وی، برنامه اجلاس 2 روزه روسای دانشگاه های سراسر کشور را بررسی چالش ها و مسائل فراروی دانشگاه های نظام آموزش عالی کشور عنوان و تاکید کرد: در گذشته تجربه بسیار خوبی داشتیم به این صورت که علی رغم چندین انتخاباتی که برگزار شد و دانشگاه ها به خوبی در این زمینه مشارکت کردند، مشکلی پیش نیامد؛ این، نشانگر بلوغ فکری محیط دانشگاهی است و ما باید از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنیم.

به گفته فریدون، در این اجلاس مسئولیت و برنامه هایی که در چارچوب برنامه ششم توسعه به وزارت علوم ارائه شده است در پنل های مختلف و با حضور  محمدباقر نوبخت،‌معاون رئیس جمهوری، برخی از وزیران،‌ مسئولان وزارت علوم و روسای دانشگاه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار