با توجه به اولویت کاری سازمان اوقاف، امروزه بیش از دو هزار مركز فرهنگی و قرآنی در سراسر كشور فعال هستند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه؛ حجت الاسلام سعید آخوندی، رئیس اداره فرهنگی و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگویی اعلام کرد: همت، نشاط و همبستگی کارشناسان فرهنگی و روسای ادارات اوقاف شهرستانی و برنامه ریز و پشتکار در معاونت فرهنگی اوقاف گیلان سبب شد تا جریان فرهنگ مردمی انقلابی در این استان شکل بگیرد.
 
آخوندی افزود: تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب در بقاع متبرکه باعث می‌شود تا نیرو‌هایی که در این اماکن مقدس به صورت مردمی فعالیت می‌کنند همدیگر را پیدا کرده و با هم افزایی در مباحث فرهنگی، خدمات بیشتر و بهتری در زیر ساخت‌های فرهنگی استان به وجود بیاید.
 
وی خاطرنشان کرد: تشکیل، تجهیز و راه اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی از اولویت‌های کاری ماست.
 
رئیس اداره فرهنگی و انتشارات معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: گیلان در این حوزه یک قدم پیش‌تر است و این مراکز فرهنگی و قرآنی در استان راه اندازی شده و با برنامه ریزی در ستاد استان، در شهرستان‌ها در حال فعال‌سازی و فعالیت است.
 
وی یادآور شد: نسبت به فضا سازی و تبلیغات در بقاع متبرکه آنچنان که در خور شان امام زادگان و بقاع متبرکه به وی‍‍ژه بقاع شاخص باشد، باید توجه بیشتری صورت گیرد.
 
آخوندی، ترویج عفاف و حجاب را از دیگر اولویت‌های فرهنگی بقاع متبرکه برشمرد و گفت: لازمه ترویج فرهنگ حجاب، داشتن برنامه ریزی دقیق و اجرای این برنامه ریزی بر اساس روحیه انقلابی و ارزش‌های اسلامی است
 
وی اظهار کرد: بیش از دو هزار مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه سراسر کشور فعال هستند.
 
رئیس اداره فرهنگی و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: مطلوب ما فعال سازی این مراکز در سطح کشور است.
 
آخوندی تصریح کرد: مراکز فرهنگی و قرآنی در طول هیئت امنا، یار هیئت امنا و مجری طرح جامع فرهنگی بقعه در جهت تبدیل بقعه به قطب فرهنگی طبق چشم انداز سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.
 
انتهای پیام/
 

اولویت‌كاری اوقاف در راه اندازی مراكز فرهنگی و قرآنی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار