این روز‌ها وضعیت باشگاه استقلال به شکلی است که هواداران این تیم خواهان برکناری مدیریت باشگاه هستند.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مسئولان باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات امسال هر روز با عكس گرفتن با خريد هايشان پز می دادند. خريد هايى كه افتخارى توفيقش شده بود و توفيقى افتخار سلفى گرفتنش نصیبش شده بود.

روز به روز با گذشت زمان و شروع رقابت های ليگ برتر هفدهم ، ورق برگشت و اندوخته هاى مديريت و سرمربى تك تك مصدوم شدند و هر کدام از آنها نتوانستند کارایی مثبتی را برای تیم داشته باشند.

با شروع ليگ و بستن تيم ميلياردى و تمام شدن انتظارهاى منصوريان از خريد بازيكنان و پركردن جاهاى خالى ، هواداران منتظر جبران فصل پیش و نتايج افتضاح ليگ قهرمانان آسيا بودند اما با شروع فصل و گذشتن از پله ششم رقابت ها استقلال نتايج ضعيفى كسب كرد و انتظارهاى مديران و هواداران را برآورده نكرد .

خانم خزاعلی

به این ترتیب نه تنها نتایج ضعیف جبران نشد بلکه باخت های متعدد باعث شد زخم  هواداران بیشتر سر باز کند تا جایی که هواداران آبی پوش خواهان رفتن منصوریان و تغییر در کادر مدیریتی شدند.

شايد بايد مقصر را تمامى افراد آبى هاى پايتخت دانست، چرا كه از رأس مديريت تا هيئت مديره و سرمربى عملكرد چشم گيرى نداشته اند و بارها اين افراد در رسانه ها عليه يكديگر مصاحبه كردند. مصاحبه هایی که هر کدام باعث می شد آرامش تیم بهم زده شود و در این میان افتخاری هم تلاشی برای فراهم شدن همدلی میان برخی از اعضای هیئت مدیره و کادر فنی انجام نداد.

البته منصوریان هم می‌توانست با درایت بیشتر بازیکنانی را جذب کند که به کار استقلال بیایند نه این که خودش را در تنور داغ بازار نقل و انتقالات بسوزاند و بازيكنانى جذب كند كه همه از نظر سنى يا بالا بودند و يا اينكه تجربه لازم را براى حضور در تيمى بزرگى همچون استقلال نداشتند.

خانم خزاعلی

این که چقدر منصوریان یا بازیکنان استقلال در این وضعیت مقصر هستند قابل تامل است ،به هرحال منصوریان در گذشته ثابت کرده که می‌تواند تیمش را از شرایط سخت خارج کند. تیم او فصل گذشته شرایطی به مراتب بدتر از وضعیت فعلی را پشت سر گذاشت و در نهایت اين مربى با تيمش نايب قهرمان لیگ شد.

با این‌ وجود منصوریان این روزها زیر فشار زیاد هواداران استقلال قرار گرفته و با استرس و بى برنامگى نتوانسته نتايج در خور اين باشگاه را رقم بزند.

كارشناسان و پيشكسوتان استقلال هم تا به امروزعملكرد مدير عامل را ضعيف توصيف كردند و او را عامل باخت و نتيجه نگرفتن می دانند البته آنها در اين ميان از عملكرد سرمربى هم ناراضی هستند،  اما نه به اندازه افتخارى، چرا كه او آناليز خوبى براى نقاط ضعف تيم نداشته و شايد با بى برنامگى به همراه توفيقى فقط چشم به گرفتن بازيكن و پر كردن ليست تيم دوخته بوده است.

خانم خزاعلی

ضعف مديريت اين روزها در استقلال بيداد مى كند تا جايى كه جدا از پيشكسوتان صداى نمايندگان مجلس هم در اين باره در آمده است. مدیریتی که در این برهه زمانی پشت کادر فنی پنهان شده و از مسئولیت خود در نتایج ضعیف تیم شانه خالی کند.

اگر آبی‌ها ضعف مدیریت داشته باشند، برکناری منصوریان و آمدن سرمربی جدید چیزی را تغییر نمی‌دهد .بنابراین وزارت ورزش و جوانان باید فکر اساسی برای صندلی مدیریت استقلال کند تا بیش از این نظاره گر ضعف در این بخش نباشیم.

ریزش سکو ها ،بدهکاری باشگاه و محرومیت و زمین های نا مناسب همه از عملکرد نادرست مدیریت فعلی است .به نظر وقت آن رسیده که مدیران تازه‌نفس با ایده های نو به راس کار بیایند تا بتوانند مشکل های عمیق این باشگاه را رفع کنند.

خانم خزاعلی

مديران آبی پوشی كه در نشست 2 روز گذشته به نوعى منصوريان را تنها تا هفته هفتم ابقا كردند، طبق خواسته هايى كه از سرمربى داشتند قرار بود اين مربى تا هفته دهم رقابت هاى ليگ برتر ماندنى شود نه هفته هفتم !به هر ترتيب در اين ميان برخى مديران با تحمیل کردن یک سری کار ها به منصوریان به سرمربى تيم رو دست زدند.

با اين تفاسير كار به جايى رسيده كه مديران استقلال جدا از مصاحبه هایی که علیه یکدیگر می کنند حال به رو دست زدن روی آوردند و موضوع مهم تَر از همه اين مسائل اينكه آن ها نسبت به هشدار هاى كنفدراسيون فوتبال آسيا هم بى تفاوت هستند. افتخاری که از اول ورود به دنبال رقم زدن افتخار برای استقلال بود اکنون با زیر مجموعه اش به دنبال از بین بردن افتخار های باشگاه بزرگی همچون استقلال هستند که 72 سال قدمت دارد .
 از طرفی حمایت های برخی باعث شده تا افتخاری تا امروز در استقلال ماندنی باشد در صورتی که او باید زود تر از این ها باشگاه استقلال را ترک می کرد.

با وضعيت اين روزهاى استقلال ،صداى همه به ويژه هواداران و مهم تَر نمايندگان مجلس هم در آمده كه به همين منظور هم قرار است هفته آتى نشست مفصلى ميان نمايندگان مجلس با مديريت استقلال برگزار شود تا وضعيت اين تيم مشخص شود چرا كه طبق اعلام نمايندگان و پيشكسوتان استقلال،  وضعيت مديريت استقلال كاملا چالش دارد و احتمالا وزير ورزش و جوانان كه انتخاب كننده مديران استقلال در ابتدای فصل امسال بوده است در اين مورد تصميم اساسى را لحاظ كند.

خانم خزاعلی


اولیایی: افتخاری خودش باید از استقلال برود

 مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال درباره وضعیت این روزهای این تیم گفت: متعقدم وضعیت بسیاری بدی که این روز ها بوجود آمده باعث ناراحتی و دلخوری هواداران شده است. به نظرم افتخاری انقدر باید شجاعت و درایت داشته باشد تا خودش کنار برود تا بیش از این به باشگاه استقلال لطمه وارد نشود  چرا که این شرایط نه برای او خوب است و نه استقلال. به این ترتیب افتخاری باید خودش داوطلب شود و کنار برود.

او ادامه داد:مجمعی که افتخاری را برای مدیریت باشگاه انتخاب کرده است می بایست هوشیارتر از این عمل می کرد .البته اکنون هم این امکان وجود دارد که جلوی ضرر های وارد شده به باشگاه استقلال را گرفت و هنوز دیر نشده است.همه ما در صحبت های خودمان بار ها اعلام کردیم سرمایه های باشگاه هواداران هستند بنابراین اکنون وقت آن رسیده که بگوییم سرمایه ها افتخاری را نمی خواهند .سرمایه های باشگاه روز به روز تحلیل می روند و عده ای از آنها بی خیال حمایت از این باشگاه شدند .

خانم خزاعلی

اولیایی بیان کرد :با توجه به اینکه هواداران، افتخاری را نمی خواهند بنابراین او باید درایت داشته باشد و صحنه را ترک کند و پس از این اتفاق مجمع طبق وظایفی که دارد جوانانی را که از دل این باشگاه بلند شدند و تحصیلات عالیه نیز دارند را برای مدیریت انتخاب کند .درست همانند اعلام دولت و وزیر ورزش و جوانان که باید برای مدیریت ها از جوانان ها استفاده شود به همین منظور  در باشگاه استقلال نیز باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و سن مدیریت پایین آورده شود.

او افزود: لیست متشکل از 10تا 15 نفر را می شناسم که تمامی آنها سابقه بازی در استقلال را دارند و همه از تحصیلات عالیه و زیر 50 سال سن برخوردار هستند که می توانند این افراد در راس مدیریت قرار بگیرند تا بیش از این  استقلال لطمه نخورد.

مدیر عامل اسبق استقلال ادامه داد:ایراد گرفتن نمایندگان مجلس هم کار درستی است چرا که آنها در نظر دارند به وزیر ورزش و جوانان اعلام کنند که در این زمینه بهتر عمل کند و به همین منظور باید نشستی رو در رو میان دو طرف برگزار کنند تا حرف ها زده شود .اینکه بعضی افراد در اتاق در بسته با وزیر ورزش و جوانان صحبت کنند و توجیه های خود را بیاورند بی فایده است.

او عنوان کرد :فکر می کنم انصاف و وجدان افتخاری باید به او ندا بدهد که هر چه زودتر صحنه را ترک کند که این  به صلاح باشگاه و خودش خواهد بود. از طرفی هیئت مدیره ای به راس کار بیاید که علاقمندی به باشگاه در آنها موج بزند و آنها بتوانند در حوزه ورزش فعالیت کنند . 

انتهای پیام/

عكس هاى جنجالى و پز دادن ها كار دست استقلال داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار