کاهش تعداد سکو‌های حفاری آمریکا و از سرگیری فعالیت پالایشگاه‌های این کشور به ثبات در بازار نفت منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال کاهش تعداد سکوهای حفاری آمریکا و همینطور آغاز به کار پالایشگاه های این کشور که بر اثر توفان های سهمگین هاروی و ایرما فعالیت خود را متوقف کرده بودند، بهای نفت امروز (دوشنبه) همچنان با ثبات همراه بود؛ این در حالیست که بهای طلای سیاه از هفته گذشته تاکنون همچنان در بالاترین سطح در چند ماه گذشته قرار دارد.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) بدون تغییر، 49 دلار و 89 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت شاخص آمریکا از جمعه هفته گذشته که به 50 دلار و 50 سنت در هر بشکه رسیده بود و در بیشترین سطح در حدود سه ماه پیش از آن قرار داشت، تغییر چندانی نکرد.

بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با افزایش اندک 5 سنتی، به 55 دلار و 67 سنت در هر بشکه رسید و از پنجشنبه هفته پیش که به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر رسیده بود، تفاوت زیادی نکرد.

پالایشگاه های نفتی سراسر خلیج مکزیک و دریای کارائیب پس از پایان توفان های سهمگین هاروی و ایرما، فعالیت های خود را از سر گرفته اند.

پالایشگاه «رویال داچ شل» در تگزاس از جمله آخرین پالایشگاه هایی بود که فعالیت خود را روز گذشته (یکشنبه) مجددا آغاز کرد. این پالایشگاه می تواند روزانه 325700 بشکه نفت تولید کند.

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد: «آغاز به کار فعالیت پالایشگاه های آمریکا در حالی است که تعداد سکوهای حفاری این کشور در هفته گذشته با کاهش همراه بود.»

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» روز جمعه اعلام کرد: شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 15 سپتامبر، با کاهش 7 سکو، تعداد کل سکوهای حفاری را به 749 مورد رسانده اند. این کمترین رقم از ماه ژوئن محسوب می شود.

توفان هاروی کمتر از سه هفته پیش ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید و خسارت  و تلفات زیادی به بار آورد. یکشنبه هفته گذشته هم توفان سهمگین ایرما به سمت ایالت فلوریدا حرکت کرد و باعث جاری شدن سیلاب و قطعی برق طولانی مدت در این منطقه شد.

به دنبال ثبات ارزش دلار در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا به پایین ترین سطح در دو هفته گذشته رسید. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.3 درصد کاهش به 1321.10 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار