معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال هفت میلیون و 722 هزار و 768 نفر در آموزشگاه‌های دوره ابتدایی نام نویسی کرده‌اند که نسبت به سال تحصیلی گذشته 4.5 درصد افزایش یافته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  رضوان حکیم زاده اظهار داشت: یک میلیون و 370 هزار و 479 نفر پایه اولی ثبت نام کرده‌اند که نسبت به پارسال 4.2 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: شاداب بودن محیط مدارس، آموزش متناسب با نیازهای زندگی و تأکید بر اهمیت مهارت آموزی از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای شاخص‌های یادگیری است.

حکیم زاده بیان کرد: برنامه‌های مکمل برای مهارت آموزی از راهبردهای جدید وزارت آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به اولیای دانش آموزان توصیه کرد: به فرزندان فرصت کودکی کردن بدهند و از اختصاص تمام وقت کودک به آموزش خودداری کنند.

حکیم زاده تصریح کرد: برای تحقق یادگیری از طریق بازی، تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امضا شده است.

وی به اولیای مدارس توصیه کرد : دانش آموزان را به‌ویژه در روزهای نخست پایه اول ابتدایی برای دوست یابی یاری کنند.

حکیم زاده تعامل بین خانواده و مدرسه در یادگیری را ضروری دانست اما در عین حال گفت: وظیفه یاددادن مهارت‌های اصلی مانند خواندن و نوشتن بر عهده مدارس است و مسئولان آموزشگاه‌ها باید تلاش کنند اولیای دانش آموز در آن دخالت نکنند.

وی بیان کرد: فضای خوب مدرسه چهار بخش اصلی عاطفی روانی، تعاملی اجتماعی، علمی دانشگاهی و فیزیکی دارد.

حکیم زاده افزود: مشارکت تمام دانش آموزان در برنامه‌های جانبی مدرسه به‌ویژه آیین‌های صبحگاهی نقش اثرگذاری در اعتماد به نفس و خود پنداری مثبت در دانش آموزان دارد.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.