کسب 55 رتبه برتر کشوری توسط دبیران مدارس متوسطه استان کرمان

رییس اداره آموزش متوسطه کرمان گفت: دبیران مدارس متوسطه بیش از 55 رتبه برتر کشوری را در جشنواره های مختلف در سال 96 کسب کرده اند.

کسب 55 رتبه برتر کشوری توسط دبیران مدارس متوسطه استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ علی صباحی، رییس اداره آموزش متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه کارشناسان آموزش متوسطه دوره اول و دوم ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان از کیفیت بخشی به خدمات آموزشی به عنوان مهمترین راهبرد آموزش و پرورش استان نام برد و گفت: توجه به تمامی ابعاد وجودی دانش آموزان، ترویج تفکر علمی، بازخوانی برنامه ها، ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، ارتقاء کیفی مدیریت مدارس، تشکیل کلاس های موضوعی و فعال سازی تمامی ارکان مدرسه در فرآیند یاددهی ، یادگیری مهمترین برنامه های حوزه معاونت آموزش متوسطه در راستای تحقق این مهم هستند.


وی با بیان اینکه تراکم کلاس های مدارس متوسطه در سال تحصیلی گذشته از دوازده دانش آموز به بیست دانش آموز افزایش یافته است افزود: در راستای استفاده بهینه از نیروی انسانی 200 کلاس درس و مدرسه پراکنده در استان ساماندهی شده است.


صباحی از اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه در بیش از 700 مدرسه در سال تحصیلی گذشته خبر داد و افزود: بر اساس ارزیابی وزارت آموزش و پرورش 9 مدرسه استان رتبه برتر کشوری را در این برنامه به خود اختصاص داده اند.


وی از افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم در دو سال اخیر نیز خبر داد و اظهار کرد: میانگین نمره نهایی دانش آموزان متوسطه استان کرمان حدود یک نمره در سال تحصیلی گذشته رشد داشته است.

وی از اجرای طرح خود اتکایی در 36 مدرسه شبانه روزی خبر داد وتصریح کرد: هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای استان نیز در مسابقات کشوری بیش از 8 رتبه برتر کشوری را از آن خود کردند.


صباحی کیفیت بخشی به فرآیند ارزشیابی، ارتقا سطح کیفی فعالیت های مدارس شبانه روزی و نمونه دولتی، توسعه درس پژوهی، ارتقا جایگاه رشته علوم انسانی به عنوان اصلی ترین بستر توسعه اجتماعی و سیاسی، اصلاح و بازسازی روابط روانی و اجتماعی دانش آموزان و ساماندهی نیروی انسانی مدارس غیر دولتی را از مهمترین برنامه های اداره آموزش متوسطه دوره دوم در سال تحصیلی جدید برشمرد.


انتهای پیام/س

55 رتبه برتر کشوری توسط دبیران مدارس متوسطه کرمان در سال 96 کسب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار