شباهت تدابیر امنیتی برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل به مسابقات فوتبال آمریکایی!

پلیس نیویورک همزمان با آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل تمهیدات امنیتی گسترده‌ای را در نظر گرفته است.

شباهت تدابیر امنیتی برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل به مسابقات فوتبال آمریکایی!به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ پلیس نیویورک و تعدادی از سازمان های فدرال آمریکا  همزمان با آغاز نشست یک هفته ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد و حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این اجلاس تمهیدات امنیتی گسترده ای را در نظر گرفته اند که گفته می شود هم تراز با تدابیر امنیتی بزرگترین رقابت های فوتبال آمریکا موسوم به «سوپر بول» (Super Bowl) است.

نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حضور سران و دیپلمات ها از سراسر جهان از روز سه شنبه آغاز می شود. به همین منظور، هزاران نفر از نیروهای پلیس به منظور برقراری امنیت و مواجهه با حضور احتمالی معترضان در خیابان های منتهی به محل برگزاری نشست، مستقر شده اند. پلیس همچنین از مسدود شدن برخی از خیابان های اصلی منتهی به مرکز منهتن در نیویورک خبر داده است.

«جی پیتر دونالد»، سخنگوی پلیس شهر نیویورک  در یک کنفرانس خبری گفت: تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده هم تراز با سطح امنیتی مسابقات سوپر بول است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روزهای دوشنبه و سه شنبه برای نخستین بار با سران جهان در نیویورک دیدار خواهد کرد. در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که آیا رئیس جمهور آمریکا در پنت هاوس منهتن که کمتر از دو کیلومتر با محل برگزاری نشست فاصل دارد، اقامت می کند یا راهی باشگاه گلف خود در بدمینستر، نیوجرسی خواهد شد؟! با این حال، پلیس تمهیدات امنیتی ویژه را در اطراف برج ترامپ اتخاذ کرده است.

گفته می شود یکی از دلایل برقراری تدابیر امنیتی شدید در نیویورک به واسطه حضور ترامپ است. بمب گذاری در قطار لندن که موجب زخمی شدن 22 نفر شد از دیگر علل حساسیت پلیس به تشدید تمهیدات امنیتی در آستانه برگزاری این نشست است. همچنین شماری از گروه های مخالف ترامپ، برای برگزاری تجمع های اعتراض آمیز در نیویورک آماده می شوند.  فعالان ضد نژادپرستی قرار است روز دوشنبه در «گرند ترمینال مرکزی» نیویورک در اعتراض اقدامات سفید برتر پندارها، تجمع کنند. فعالان جناح چپ نیز روز سه شنبه در اعتراض به دیدار ترامپ با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات خواهند کرد.

سخنگوی پلیس نیویورک همچنین از آمادگی واحدهای مبارزه با تروریسم، سرویس مخفی، اف بی آی، نیروهای وزارت امنیت ملی، و نیروهای اطلاعاتی آمریکا برای حفظ امنیت این نشست خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار