اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی سمنان تأمین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ احمد همتی نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از کتابخانه‌های عمومی "سلمان فارسی" و "آیت‌الله فیض" شهرستان‌های مهدی‌شهر و سرخه اظهار داشت: ترویج کتاب‌خوانی یکی از بهترین و مؤثرترین اقدامات فرهنگی است که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.


نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق این مسئله مهم نیازمند اعتبارات بیشتری است افزود : تخصیص بودجه‌ای ویژه نوسازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در دستور کار نمایندگان مجلس است که با تحقق این موضوع بسیاری از مشکلات مالی این نهاد مرتفع می‌شود.


وی با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی سلمان فارسی بیش از 40 سال قدمت دارد تصریح کرد : این کتابخانه دچار فرسودگی شده و باید نسبت به نوسازی و تجهیز منابع آن اقدامی اساسی انجام شود.


همتی با اشاره به برخی مشکلات این کتابخانه در سیکل اداری اظهار داشت : این کتابخانه در محدوده طرح تجاری مشترک شهرداری و پیمانکار قرارگرفته است که باید با تعامل و همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی و شهرداری و سایر نهادهای مرتبط این مشکل رفع شود.


نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود : اعتبارات لازم برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی سمنان و نوسازی کتابخانه‌های قدیمی تأمین می‌شود.


وی از اختصاص یک قطعه زمین به کتابخانه عمومی استاندارد در شهر سرخه خبر داد و تصریح کرد : تخصیص بودجه و تأمین اعتبارات لازم برای ساخت این کتابخانه باید از سوی فرمانداری و شهرداری سرخه انجام شود.


همتی با تأکید بر اینکه فرهنگ مطالعه بخش عمده‌ای از مشکلات اجتماعی را از بین می‌برد اظهار داشت : استفاده از ظرفیت خیران برای تأمین بخشی از اعتبارات لازم نیز در دستور کار این نهاد قرار گیرد.


انتهای پیام / ذ

 

اختصاص یک قطعه زمین به کتابخانه عمومی استاندارد در شهر سرخه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار