در پی به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین در سوئد، «بنیامین نتانیاهو» برای دومین سال پیاپی از دیدار با نخست‌وزیر این کشور امتناع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل؛ «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر دعوت «استفان لوفن»، همتای سوئدی خود را ، برای ملاقات در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نپذیرفت. دلیل ناراحتی نتانیاهو، اقدام سوئد در به رسمیت شناختن دولت فلسطین در سال 2014 است.

به رسمیت شناختن دولت فلسطین از سوی سوئد، اندکی پس از پیروزی لوفن در انتخابات پارلمانی این کشور انجام شد. این اقدام موجب شد سوئد نخستین کشور بزرگ اتحادیه اروپا باشد که دولت فلسطین را به رسمیت می شناسد.

نارضایتی رژیم صهیونیستی از دولت سوئد زمانی شدت گرفت که لوفن در سخنانی اظهار کرد عملیات های شهادت طلبانه ای که فلسطینی ها با استفاده از سلاح سرد انجام می دهند، تروریستی نیست.

«مارگوت والستروم»، وزیر خارجه سوئد، نیز به دلیل برخی اظهار نظرات که درباره حملات پاریس ارائه کرده بود، مورد غضب مقامات صهیونیست قرار دارد.

طبق برنامه ارائه شده، قرار است نتانیاهو در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، میشل تمر، رئیس جمهور برزیل، خوان کارلوس وارلا، رئیس جمهور پاناما، و پائول کاگامه، رئیس جمهور رواندا، دیدار کند.

نتانیاهو با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز دیداری اختصاصی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

نتانیاهو از دیدار با وزیر نخست‌وزیر سوئد امتناع کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار