رئیس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل تهديد و اخاذی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،سرهنگ "علی اصغر افتخاری" رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: طی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکیه، در پیام رسان تلگرام و واتس آپ شخص یا اشخاصی ناشناس با ارسال پیام مکرر بروی شماره تلفن پدر و مادر و سایر بستگان وی اقدام به تهدید مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی شاكیه می‌‎کنند که در این خصوص شکایت و درخواست رسیدگی داشت.

رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت:در بررسی اولیه مشخص شد فرد ناشناس از هویت جعلی برای ایجاد مزاحمت استفاده نموده كه در ادامه با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت "ر.ق"شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و با رعایت اصل غافلگیری دستگیرشد.

سرهنگ "علی اصغر افتخاری" افزود: متهم در بازجویی اولیه به جرم منتسبه معترف شد و دلیل كار خود را بی توجهی از سوی شاكیه نسبت به وی و رد نمودن درخواست ازدواجش عنوان نمود.

سرهنگ افتخاری با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه هاست، افزود: مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ر

دستگیری عامل اخاذی در فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.