دبیر جشنواره تولیدات رسانه‌ای 120 ثانیه‌ای گفت: 20 آذر آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تولیدات رسانه‌ای 120 ثانیه‌ای با موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ماجد گودرزی امروز در نشست خبری جشنواره تولیدات رسانه‌ای 120 ثانیه‌ای با موضوع امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: وقتی در سطح شهر قدم می‌زنیم و می‌خواهیم در مورد امربه‌معروف و نهی از منکر اقدامی انجام دهیم، ناخودآگاه ذهنمان به سمت عفاف و حجاب و گشت ارشاد سوق پیدا می‌کند در حالی‌ که امر به‌ معروف و نهی از منکر صرفاً این موضوع نیست.

وی هدف این جشنواره را زدن یک تلنگری به جامعه و جلب‌توجه مردم به واجب فراموش‌شده دانست و عنوان کرد: از اهداف جشنواره ترویج فرهنگ امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه و بهره‌مندی از ابزار رسانه و فرهنگ و هنر در انتقال آموزه‌های دینی، هوشیاری و بصیرت افزایی در جامعه، افزایش تولیدات متناسب با اهداف انقلاب و اسلام در رسانه‌ها در حوزه ام ربه‌ معروف و نهی از منکر و ترویج معروفات و تلاش برای کاهش منکرات در جوامع اسلامی است.

دبیر جشنواره با اشاره به برنامه رادیویی دوشنبه‌های رادیو اصفهان، بیان کرد: برنامه این هفته در خصوص آموزش‌وپرورش خواهد بود و میزبان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خواهیم بود، هفته گذشته برنامه در خصوص تولید نوشت افزار بود و استقبال خوبی هم از برنامه شد.

وی در تشریح موضوعات جشنواره گفت: معرفی منکرات از جمله قاچاق کالا، حاشیه‌نشینی، طلاق، باندهای فساد و فحشا، مواد مخدر، ریا، ربا و دزدی، ترویج معروفات شامل ازدواج، تکریم ارباب‌رجوع، صداقت در کار، صدقه، حجاب، احترام به والدین، صبر، استقامت، ایثار، شهامت، شهادت، حج، زکات، عبادت خالصانه و ارائه راهکارهای متفاوت جهت امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه از جمله موضوعات جشنواره است.

گودرزی در ادامه تشریح موضوعات جشنواره گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر سیاسی نسبت به مسؤولان، مدیران و جامعه، نقش امربه‌معروف و نهی از منکر در پیشرفت جوامع اسلامی و در نشاط جامعه، نظارت مردمی، مطالبه گری و انتقادپذیری و آتش به اختیار در فرهنگ‌سازی امر به‌ معروف و نهی از منکر از دیگر موضوعات جشنواره است.

وی با بیان این که جشنواره در سطح کشوری است یادآور شد: از همه استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال اثر صورت خواهد گرفت و 20 آذر آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه است که بسیج رسانه استان‌ها نیز دبیرخانه‌های خود را برای پذیرش آثار فعال خواهند کرد، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ مشخص‌شده به 120fest.ir ارسال کنند.

دبیر جشنواره تولیدات رسانه‌ای 120 ثانیه‌ای با موضوع امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه چون دغدغه داریم که همه آحاد جامعه در این جشنواره شرکت کنند، تنها محدودیت شرکت در جشنواره رعایت سقف زمانی و رعایت موضوعات است، مطرح کرد: سه بخش دیداری، شنیداری و آماتور جشنواره برای آثار درنظر گرفته شده است و صداوسیما مرکز اصفهان داوران جشنواره را پوشش خواهد داد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.