با توجه به کاهش نسبی دمای هوا در مناطق ییلاقی، کوچ عشایر به شهرستان دزفول آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن پورفرخی ، رئیس اداره امور عشایر دزفول گفت:کوچ عشایر لرستان به دزفول آغاز شده و عشایر کوچرو 8 ماه از سال را در این شهرستان سپری خواهند کرد.

محسن پورفرخی گفت:پل کول مربوط به یکهزار و 700 سال پیش می باشد که 20 سال پیش تخریب شده و عشایر به اجبار برای عبور از رودخانه و دره از وسیله ای به نام ' گرگر' استفاده می کنند.

وی افزود:مهم ترین  راه عبور عشایر مناطق ییلاقی لرستان به مناطق قشلاقی شهرستان از مسیر پل کول انجام می شود لذا جهت تسهیل تردد عشایر به این شهرستان مسیرشکافی پل کول که کاری بسیار سخت بوده انجام شده و در سال جاری نیز منتظر تامین اعتبار برای احداث پل هستیم تا با احداث پل تردد عشایر تسهیل شود.

رئیس امور عشایر شهرستان دزفول به مشارکت خیرین در مناطق عشایری دزفول اشاره کرد و افزود:با مشارکت خیرین و موسسه مهر گیتی یک پل کابلی و چهار گرگر در این مسیر احداث شده است.

پورفرخی افزود:با احداث این پل و جاده سازی زمان کوچ عشایر به 10 روز کاهش می یابد و عشایر می توانند از وسیله نقلیه جهت تردد دام و احشام استفاده کنند.

وی گفت:پل کول 165 کیلومتر با شهر دزفول فاصله دارد و آخرین نقطه مرزی دزفول و استان لرستان می باشد ضمن اینکه برای رسیدن به این منطقه از شهر دزفول 10 ساعت زمان لازم است.

 انتهای پیام/م

آغاز کوچ پاییزه عشایر در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.