معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به وجود ۱۴۰۰ باکس جمع‌آوری زباله در شهر همدان گفت: برای اجرای طرح جامع پسماند باید ۳۲۰۰ باکس زباله در سطح شهر جانمایی شود.

جمع‌آوری روزانه ۸۰۰ لیتر شیرابه زباله در همدانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مجید درویشی ، معاون خدمات شهری شهرداری همدان، با اشاره به اینکه باکس‌های زباله دارای عمر مفید ۲ تا ۳ سال هستند، اظهار کرد: در مناطقی که زباله‌تر و دارای شیرابه بیشتر است، احتمال پوسیدگی باکس زباله بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه حجم زباله‌تر در تابستان افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در تابستان مصرف میوه بیشتر است و تخلیه این پسماند‌ها به باکس‌های زباله باعث ایجاد شیرابه می‌شود البته باکس‌های جمع‌آوری زباله هفته‌ای یکبار توسط پیمانکار مناطق شست‌وشو می‌شود تا بوی نامطبوع شیرابه در شهر متساعد نشود.

جمع‌آوری روزانه ۸۰۰ لیتر شیرابه زباله در همدان

درویشی خاطرنشان کرد: ماشین‌های حمل زباله در سطح شهر همدان در هر سرویس جمع‌آوری ۸۰۰ لیتر شیرابه جمع‌آوری می‌کنند که این نشان‌دهنده بالا بودن میزان زباله‌های‌تر در شهر است.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه واشر موجود در ماشین‌های حمل زباله بعد از چند سرویس کیفیت خود را از دست می‌دهد، دارای قیمت بالایی بوده، اما شهرداری تمهیدات لازم را در این‌باره اندیشیده است و امروز در سطح شهر ماشین حمل زباله‌ای که دارای ریزش شیرابه باشد، مشاهده نمی ‎ شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به آسیب به باکس‌های زباله موجود در سطح شهر، بیان کرد: باکس‌های زباله به دلایل مختلف دچار آسیب می‌شوند که پیمانکاران موظف هستند هر چه سریع‌تر این نکات را مرتفع کنند، اما با این وجود نیاز به تعداد بیشتری باکس زباله در سطح شهر همدان است.

تفکیک ۱۵۰ تن زباله در همدان

وی با بیان اینکه زباله‌ها به ۲ طریق در همدان تفکیک می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۲ کانکس در سطح شهر همدان وجود دارد که شهروندان می‌توانند زباله‌های خشک خود را به این مراکز تحویل دهند البته استقبال از این کانکس‌ها بسیار پایین است.

درویشی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های تفکیک زباله، تفکیک در منازل است که با فرهنگسازی صورت گرفته در این زمینه حجم زباله‌ها کاهش می‌یابد به‌طوریکه روزانه ۵۰۰ تن زباله در همدان جمع‌آوری می‌شد که با تفکیک و جداسازی ۱۵۰ تن از این زباله‌ها به ۳۵۰ تن رسیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از شهروندان همدانی خواست تا زباله‌های خود را در منازل تفکیک کنند و زباله‌های‌تر و سبزی و صیفی را در کیسه‌های پلاستیکی جداگانه‌ای قرار دهند.

انتهای پیام/ز

جمع‌آوری روزانه ۸۰۰ لیتر شیرابه زباله در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.