رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: وزیر علوم پیشنهادی دولت دوازدهم باید هدایت اعتبارات پژوهشی به سمت دانشگاه‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

اولویت هدایت اعتبارات پژوهشی به سمت دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار داشت: هدایت اعتبارات پژوهشی به سمت دانشگاه‌ها موجب توسعه علوم بنیادی، تقویت و گسترش تحقیق‌های کاربردی و تجهیز و تقویت آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها خواهد شد.

 وی افزود: اعتبارات پژوهشی کشور باید با راهکارهای مناسب‌تری به سمت هزینه شدن در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت که محل حضور اساتید و محققان است، هدایت شود.

 منصور غلامی توجه به بنیه مالی دانشگاه‌ها را از دیگر اولویت‌های کاری وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم خواند و بیان کرد: امیدواریم وزیر پیشنهادی دولت بتواند در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی را برای دانشگاه‌ها پیش‌بینی کند چرا که تخصیص کم اعتبارات به ویژه در سال‌های 90 تا 92، موجب ایجاد بدهی‌های فراوانی برای دانشگاه‌ها شده است.

 وی در ادامه به شاخصه‌های وزیر علوم پرداخت و یادآور شد: وزیر علوم باید بتواند با دولت هماهنگ و همراه شود و نگاه اعتدالی دولت به مسائل مختلف در وجود و عملکرد گذشته‌اش پدیدار باشد.

 دکتر غلامی عنوان کرد: وزیر علوم باید با مسائل کلی وزارت علوم آشنا بوده و دارای تجربه ریاست دانشگاه و یا فعالیت در وزارتخانه باشد تا با مسائل اجرایی دانشگاه‌ها آشنایی کافی داشته باشد.

انتهای پیام/ ش

هدایت اعتبارات پژوهشی به سمت دانشگاه‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.