نماینده مردم تهران گفت: آموزش و پرورش چالش‌های سختی را در پیش خواهد داشت که بدون عزم فراگیر همه مسئولان برای یاری این وزارتخانه نمی‌تواند به تنهایی از آن با موفقیت عبور کند.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به آتش‌سوزی مدرسه دخترانه‌ای در مشگین‌ شهر، گفت: در شرایطی که همه شهرها و روستاهای کشور در آستانه مهرماه مشغول آماده‌سازی مدارس برای استقبال از دانش‌آموزان هستند چنین خبر تلخی در روز جهانی سوادآموزی ناخوشایند است.

وی با بیان اینکه با تلاش چند ساعته ماموران آتش‌نشانی آتش‌سوزی مدرسه دخترانه حجاب در خیابان شهدای مشگین شهر مهار شد، تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد آموزش و پرورش کشورمان به‌طور کلی علاوه بر مشکلات آشکار و جاری در بخش منابع مالی، از خلا و فقر استانداردهای متعددی در بخش‌های نرم و سخت در رنج پنهان است که گاها خسارات آن مستقیما دامنگیر دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: خانواده های داغدار هرمزگانی در میناب و رودان در حالی جای خالی فرزندان عزیزشان را در اول مهرماه نظاره‌گر هستند که یک ملت همدرد و شریک غمشان خواهند بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اظهار کرد: نوسازی مدارس فرسوده، تامین تجهیزات آموزشی، ارتقای وضعیت بهداشتی مدارس، ایمن‌سازی مدارس در دو بخش ساختمان و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، تقویت ایمنی در سرویس‌های حمل و نقل اردویی و مدارس، بخشی از چالش‌های حوزه سخت فراروی آموزش و پروش در تمامی استان‌های کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در مهر 96 وزیر جدید آموزش و پرورش چالش‌های سختی را در پیش خواهد داشت که بدون معاونان و مدیران قوی و همدل و عزم فراگیر همه مسئولان برای یاری آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی از این چالش‌ها با موفقیت عبور کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار