روسیه: آمریکا به توافق هسته‌ای ایران پایبند بماند

روسیه در نشستی در حاشیه اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل، از آمریکا می‌خواهد توافق هسته‌ای ایران را حفظ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل، در آستانه آغاز اجلاس مجمع عمومی خاطرنشان کرد: در نشستی که احتمالا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی برگزار می‌شود، پیام ما به آمریکا حفظ برجام خواهد بود.

نبنزیا در ادامه افزود: این فقط پیام ما نیست؛ بلکه پیام تمام طرف‌های حاضر در توافق هسته ای و حتی کشورهای خارج از این توافق است.

 با اینکه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در کارزار انتخاباتی این کشور بارها مخالفت خود را با توافق هسته ای اعلام کرده و حتی وعده داده بود در صورت ورود به کاخ سفید آن را پاره می کند، هنوز نتوانسته نظر موافق دیگر طرف های حاضر در توافق هسته ای ایران را بر سر این موضوع جلب کند.

ترامپ تاکنون دو بار پایبندی ایران را به توافق هسته ای تایید کرده و اخیرا طرح تعلیق تحریم های ایران را برای یک دوره 120 روزه دیگر تمدید کرده است. البته رئیس جمهور آمریکا 18 شخص حقیقی و شرکت ایرانی و خارجی را به فهرست تحریم های وزارت خزانه داری این کشور اضافه کرد.

این درحالیست که، آژانس بین المللی انرژی اتمی در هشتمین گزارش فصلی خود، باری دیگر پایبندی ایران را به توافق هسته‌ای تایید کرد. برخلاف درخواست دونالد ترامپ، بازرسان آژانس اعلام کردند دسترسی به پایگاه‌های نظامی ایران در دستور کار این آژانس نیست.

انتهای پیام/

درخواست روسیه از آمریکا برای پایبند ماندن به برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
ایران عشق است
آخرین اخبار