فرماندار مسجدسلیمان از تعهد کارفرمای کارخانه سیمان کارون بر پرداخت حقوق کارگران این کارخانه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا گروئی، فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به جلساتی که درباره حل و فصل مشکل کارگران کارخانه سیمان مسجدسلیمان (کارون) برگزار شده و تاکید بر احقاق حقوق کارگران کارخانه سیمان کارون بیان کرد: کارفرما متعهد شده است که حقوق معوقه کارگران این کارخانه را پرداخت کند.
وی اظهار داشت: 2 صورت جلسه دراین باره تنظیم و به کارفرما ابلاغ شده که طی آن ها کارفرما ملزم شده در یک بازه زمانی قابل قبول مطالبات کارگران را تسویه نماید.

گروئی تصریح کرد: ما به عنوان دولت و نماینده مسجدسلیمان در مجلس و امام جمعه این شهرستان برای حمایت از کارگران و پیگیری مطالبات و احقاق حقوق کارگران اعلام آمادگی کرده اند.

فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به تعطیلی کارخانه در روزهای گذشته اذعان داشت: انتظار داریم کارگران این کارخانه برای تحقق برنامه های تولید و تسریع در درآمدزایی و به تبع آن پرداخت مطالبات شان دوباره به کار بازگردند.

این مقام مسئول بیان داشت: کارخانه سیمان مسجدسلیمان مشکل خاصی ندارد و در صورت راه اندازی دوباره خط تولید می تواند به تعهدات خود در قبال کارگران عمل کند.

وی این کارخانه را مهم ترین واحد تولیدی منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه 500 نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند، تعطیلی و یا اختلال در کار این کارخانه به اشتغال این شهرستان لطمه زیادی وارد می کند، بنابراین همه مسئولان در تلاش هستند که مشکلات آن را هر چه زودتر مرتفع کنند.

علیرضا گروئی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین جلسه برگزار شده و قرار بود که کارفرما حقوق کارگران را به طور کامل تا شهریور ماه تسویه کند اما به دلایلی فقط توانست به بخشی از تعهد خود عمل کند که بعد از مذاکرات اخیر متعهد شده همه مطالبات را به مرور تسویه کند.

کارگران کارخانه سیمان کارون بین 4 ماه تا 17 ماه حقوق پرداخت نشده مطالبه دارند و اعتراض آن ها از 2 ماه گذشته آغاز شده که در روزهای اخیر به تعطیلی خط تولید انجامیده است.

آنان در آخرین اقدام اعتراضی خود سه شنبه هفته جاری در مقابل ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان تجمع کردند.

انتهای پیام/گ

حقوق معوقه کارگران کارخانه سیمان بزودی پرداخت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.